Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|„Будно поколение“ призовава да спрем да разхищаваме отпадъците
Кампанията на Европейската комисия „Будно поколение“ („Generation Awake“) навлиза в нова фаза. Тя ще бъде насочена към екологичните, икономическите, социалните и личните последици от неправилното използване на ресурсите. Целта на кампанията е да осведоми потребителите за ефекта от техните модели на потребление върху природните ресурси, като покаже какви ще са ползите, ако те действат по различен начин. В центъра на кампанията е изцяло интерактивен уебсайт, достъпен на всички 24 официални езика на ЕС, където анимационни герои показват последиците от ежедневните решения за покупки за околната среда.
Въпреки целите за рециклиране в ЕС и успехите в някои области, отпадъците в Евросъюза все още представляват ресурс, който в огромна степен остава недостатъчно използван. Според проучване, поръчано от ЕК, пълното прилагане на законодателството на ЕС за отпадъците ще доведе до икономии от млрд. евро годишно, до увеличаване на годишния оборот на сектора за управление и рециклиране на отпадъците с 42 млрд. евро и до създаване на над 400 хил. нови работни места до 2020 г.
На уебсайта на „Будно поколение“ посетителите се приканват да открият стойността на отпадъците и се показва как те могат да се използват повторно, да се рециклират, заменят и поправят, вместо да бъдат изхвърляни. Съответната страница във Facebook кани гражданите да поемат предизвикателства като намаляване на хранителните отпадъци и на използването на вода. Всеки може да се включи и всеки е насърчаван да разпространява посланието: отпадъците, които не могат да бъдат избегнати, могат да се превърнат в ценен ресурс, а спестяването на ресурси означава спестяване на пари.
Зад забавната кампания стои едно сериозно послание: в отпадъците често има ценни материали, които могат да бъдат включени повторно в икономическата система. Днес значително количество потенциални вторични суровини е изгубено за икономиката на ЕС поради лошо управление на отпадъците.
През 2010 г. в ЕС са генерирани общо 2520 милиона тона отпадъци - средно по 5 тона на човек. Като намалим, използваме повторно и рециклираме отпадъците, ние всички можем да допринесем за доброто състояние на икономиката и околната среда. Това води до икономии на екологични и икономически ресурси, помага икономиката на Европа в по-голяма степен да бъде „кръгова икономика“, при която извличаме максималната стойност от ресурсите и продуктите, като ги поправяме, използваме повторно, включваме ги отново в производството и ги рециклираме.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.