„Не купувай това“ - един призив, който продава

„Не купувай това“ - един призив, който продава

Забраната е стимул за действие - маркетингът знае и това. 

Поредна рекламна кампания от света доказва, че призъвът "Не купувай" може да продава далеч повече от увещанията да се купи. Или поне е различен.

За случая разказва сайтът MediaPost. Кампанията е отразена и от Adweek. Тя е дело на американския бранд спортно облекло Patagonia. Компанията си поставя за цел чрез маркетинг да създаде ядро от верни клиенти, които да останат с нея завинаги. Стиви Уейджид - имейл маркетинг мениджър на фирмата, разказа на форум в САЩ, че това е било определено като най-важното за усилията на марката, дори ако се налага да убеждават интернет потребители да не купуват от нея. Бунтарството е в основата на философията й, затова от компанията изпратили на група хора електронна поща с призив за действие "Не купувай това яке!". Обратната психология очаквано помогнала и проджбите били добри. 

Поводът бил Кибер понеделника след Черния петък в САЩ - денят на най-голямо електронно пазаруване в страната за годината. Под призива да не се купува якето Patagonia обяснила следното: "Днес е Кибер понеделникът. Най-вероятно той ще бъде най-големият ден за онлайн шопинг. Създаден е от Националната федерация на търговците на дребно през 2005 г., за да фокусира медиите и публичното внимание към онлайн пазаруването. Но той и културата на консумация, която отразява, поставят икономиката на природните сиситеми, които подкрепят живота в опасност. В момента използваме ресурсите на една и половина планети на нашата единствена планета. Тъй като Patagonia иска да бъде бизнес с дългосрочна перспектива и да остави света подходящ за живот за децата ни, ние искаме да направим противоположното на всеки друг бизнес днес. Молим ви да купувате по-малко и да помислите преди да похарчите и цент за това яке или каквото и да е друго. Екологичният фалит, също както корпоративния, може да се случи много бавно и след това да настъпи изведнъж..."

Patagonia е екологично ориентирана компания и отделя 1% от приходите си за организации, работещи в полза на зелени проекти. Това също е част от философията й на модерна фирма. Тя дава възможност на служителите си да посещават ако желаят екологични стажове, докато междувременно не спират да получават заплатата си. С това наум, брандът предлага и безплатна поправка на увредени дрехи с мотото "Защо да изхвърляме яке за ски, ако то просто има нужда от поправка?". 

Компанията успя да превърне тази философия в мощен маркетинг. Предложението й за зашиване на ски якета й помогна да се сдобие с нови клиенти и да накара вече верните й купувачи да споделят повече данни. Тя проследява поръчката за поправка на якето и съхранява и история на покупките от нея, за да определя кои спортове харесват клиентите й и да ги разделя на сегментирани групи от скиори, сърфисти, рибари, към които след това да излъчва маркетингови съобщения. Освен това използва данните, споделени от тях, за да им праща персонализирани "истории", новини и материали за спортовете, от които се интересуват. Така им дава добавена стойност.

Част от успехите й е статистиката на имейл кампаниите, които имат среден брой отваряне за електронно писмо от 30% и продажби за имейл до 80%. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ