Директният път към силната работодателска марка

Директният път към силната работодателска марка

Директният път към силната работодателска марка

През 2025 г. милениалите ще бъдат 75% от работещите

Днес в бизнес света силната работодателска марка е от решаващо значение за привличането и задържането на най-добрите таланти в компании от всички сектори и позитивите от нея са многопосочни. Противно на доскорошните схващания, изграждането ù не е просто маркетинг и реклама. В корена на силната работодателска марка е автентичността. Представата за възприемането на компанията отвън, реалност ли е вътре? Създадена ли е правилната култура, която имиджът предполага?

Логичният следващ въпрос е каква е правилната култура? И макар отговорът да е строго индивидуален за всяка организация, един елемент задължително следва да е част от нея – развитие в професионален и личностен план.

Като HR консултанти през последните две години проведохме редица проучвания за наши партньори в България и страните от клъстера на ManpowerGroup SEE регион на темите удовлетвореност, ангажираност и работодателска марка. Обърнахме се и навътре към екипите ни, за да разберем какво ги мотивира, да чуем от какво имат нужда и към каква компания биха принадлежали дългосрочно. Възможностите и перспективите за развитие се откроиха като категоричен №1 двигател за хората. Затова смело твърдим, че директният път към стабилната, разпознаваема и работеща работодателска марка са обучението и развитието на хора.

И не само нашите данни водят до подобни заключения. Според проучване на LinkedIn 94% от служителите казват, че биха останали в компания по-дълго, ако тя инвестира в тяхното кариерно развитие. Като вземем предвид и чисто демографския факт, че през 2025 г. 75% от работещите ще бъдат милениали – поколение, целеустремено към придобиването на нови умения, виждаме еднозначно, че културата на непрекъснато учене и растеж следва да залегне в основата на стратегическото изграждане на работодателска марка.

Нека се върнем на другия стратегически елемент – автентичността. Ако силният бранд на една компания я прави благоприятна дестинация за работа, в Manpower допълваме външния блясък с Employee Value Proposition – всички начини, по които организацията ни предоставя стойност на хората в нея. Това „Предложение за стойност“ са именно конкретните стъпки, които предприемаме, за да превърнем работодателската ни марка в реалност. За нас брандът и съпътстващите го инициативи не са проект с начало и край, нито спринт, а маратон в посока на дългосрочната ни визия.

Съдействаме и на партньорите ни да изградят и реализират своя уникален Employee Value Proposition, тъй като в основата на успеха му е да отговаря на духа на компанията и индивидуалността на нейните членове. Затова и от профила на организацията зависи как тя най-ефективно може да инвестира в уменията, знанията и способностите на своите хора, за да ги стимулира да достигнат пълния си потенциал. Така програмите за ангажиране и развитие на таланти могат да включват L&D обучения, коучинг и менторство, управление на представянето и планиране на кариерата, уелнес програмите или други по-подходящи формати.

Мария Ангелова, мениджър „Хора и култура“, „Мanpower България”, Мария Стоева, директор „Продажби и бизнес развитие“, „Мanpower България”. Текстът е публикуван в бр 03/2023 на сп. "Мениджър", който е на пазара и в дигиталната платформа ZinZin

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ