Мениджмънт на офис конфликтите

Мениджмънт на офис конфликтите

Мениджмънт на офис конфликтите

Покажете ми работно място и аз ще ви покажа място с междуличностни конфликти. Всяко предприятие, което обединява хората, рано или късно ще се трябва да се сблъска с техните различия. Това е просто част от живота. И това означава, че за да процъфтява едно работно място, неговите лидери трябва да знаят как да разрешават конфликти. Ето някои от фундаментите за разрешаването на конфликти, които разглеждам с моите клиенти:

Обучете екипа си ефективно

„Решете го помежду си“ е популярна стратегия сред редица мениджъри, но тя далеч не е ефективна. Ако хората можеха да разрешават конфликти сами, вероятно биха го направили, но в почти всички случаи те се нуждаят от вашата помощ. Говорете с участниците в конфликта, заедно или поотделно, и задавайте много отворени въпроси. Не забравяйте, че като ръководител вашата роля е да разбирате, а не да коригирате. Работете, за да обучавате, насочвате и наставлявате всички участници, без да вземате страна за това кой греши и кой не.

Запазете спокойствие на фона на силните емоции на другите хора

Хората в конфликт са склонни да бъдат силно емоционално заредени, което затруднява идентифицирането и разрешаването на проблема. Когато давате пример за хладнокръвие и спокойствие, помагате на другите да се успокоят, без да обвинявате никого, че е прекалено емоционален.

Съсредоточете се върху текущия конфликт и стойте далеч от предходни проблеми

Конфликтът обикновено върви ръка за ръка с известна предистория и хората имат дълги списъци с неразрешени проблеми от миналото, на които често приписват настоящата ситуация. Стойте далеч от старите оплаквания и се концентрирайте само върху текущия конфликт. Достатъчно е участващите страни да разрешат това, което стои пред тях. Останете фокусирани върху работата за намиране на решение, вместо да отново да връщате на преден план стари проблеми.

Насърчете сътрудничеството и намирането на компромис

След като конфликтът е ясно дефиниран, вече е време да преминете към най-важната работа: постигане на решение, което да задоволи всички. Понякога едната страна е по-непреклонна от другата, което изисква компромис. Ако пък и двете страни са инвестирани в решението, можете да преминете към съвместно разрешаване. Като лидер трябва да разберете пред какъв тип ситуация сте изправени.

Дайте приоритет на добрите връзки

Когато проблемите бъдат разрешени, конфликтът обикновено е само малка пречка в една иначе силна връзка. Независимо дали трябва да си спомните добрите моменти или да обсъдите различни теми, напомнете на всеки човек колко важна е тази връзка за организацията и как всички работите заедно за постигането на едни и същи цели. Подчертайте важността на намирането на общ език.

Междуличностният конфликт е неизбежна част от нашия професионален живот, но не е нужно напредъкcj по даден проект да бъде жертва, когато хората не се разбират. Разбирането и практикуването на тези фундаментални техники за разрешаване на конфликти ще ви помогне отново да насочите вниманието на вашите служители към наистина важните задачи.

………………

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, в своя блог.

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ