Мениджмънт на офис конфликтите

Мениджмънт на офис конфликтите

Покажете ми работно място и аз ще ви покажа място с междуличностни конфликти. Всяко предприятие, което обединява хората, рано или късно ще се трябва да се сблъска с техните различия. Това е просто част от живота. И това означава, че за да процъфтява едно работно място, неговите лидери трябва да знаят как да разрешават конфликти. Ето някои от фундаментите за разрешаването на конфликти, които разглеждам с моите клиенти:

Обучете екипа си ефективно

„Решете го помежду си“ е популярна стратегия сред редица мениджъри, но тя далеч не е ефективна. Ако хората можеха да разрешават конфликти сами, вероятно биха го направили, но в почти всички случаи те се нуждаят от вашата помощ. Говорете с участниците в конфликта, заедно или поотделно, и задавайте много отворени въпроси. Не забравяйте, че като ръководител вашата роля е да разбирате, а не да коригирате. Работете, за да обучавате, насочвате и наставлявате всички участници, без да вземате страна за това кой греши и кой не.

Запазете спокойствие на фона на силните емоции на другите хора

Хората в конфликт са склонни да бъдат силно емоционално заредени, което затруднява идентифицирането и разрешаването на проблема. Когато давате пример за хладнокръвие и спокойствие, помагате на другите да се успокоят, без да обвинявате никого, че е прекалено емоционален.

Съсредоточете се върху текущия конфликт и стойте далеч от предходни проблеми

Конфликтът обикновено върви ръка за ръка с известна предистория и хората имат дълги списъци с неразрешени проблеми от миналото, на които често приписват настоящата ситуация. Стойте далеч от старите оплаквания и се концентрирайте само върху текущия конфликт. Достатъчно е участващите страни да разрешат това, което стои пред тях. Останете фокусирани върху работата за намиране на решение, вместо да отново да връщате на преден план стари проблеми.

Насърчете сътрудничеството и намирането на компромис

След като конфликтът е ясно дефиниран, вече е време да преминете към най-важната работа: постигане на решение, което да задоволи всички. Понякога едната страна е по-непреклонна от другата, което изисква компромис. Ако пък и двете страни са инвестирани в решението, можете да преминете към съвместно разрешаване. Като лидер трябва да разберете пред какъв тип ситуация сте изправени.

Дайте приоритет на добрите връзки

Когато проблемите бъдат разрешени, конфликтът обикновено е само малка пречка в една иначе силна връзка. Независимо дали трябва да си спомните добрите моменти или да обсъдите различни теми, напомнете на всеки човек колко важна е тази връзка за организацията и как всички работите заедно за постигането на едни и същи цели. Подчертайте важността на намирането на общ език.

Междуличностният конфликт е неизбежна част от нашия професионален живот, но не е нужно напредъкcj по даден проект да бъде жертва, когато хората не се разбират. Разбирането и практикуването на тези фундаментални техники за разрешаване на конфликти ще ви помогне отново да насочите вниманието на вашите служители към наистина важните задачи.

………………

Лоли Даскал, президент и изпълнителен директор на консултантската фирма Lead From Within, в своя блог.

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Борисов: Ще бъдем консолидирни тези дни, не на инат, а за да влезем в еврозоната
Парадоксът на успеха – защо постигането на вашите целите няма да ви направи щастливи
Тръмп пред Politico: Ситуацията в Европа е тежка и заплашва бъдещето на континента
Зеленски: Готови сме за прекратяване на огъня срещу енергийни обекти, ако Русия се съгласи на това
Албанският „Крал на бягствата“ се измъкна за четвърти път от италиански затвор
Приключиха дебатите по вота на недоверие, гласуването - в четвъртък, 13:30 ч.
Затвор ол инклузив: Турция строи огромна съдебна зала за едновременни процеси срещу стотици обвиняеми
За пореден път: Десетки хиляди протестират срещу правителството в София и други градове