10 фрази, които ви карат да звучите пасивно-агресивно на работното място

10 фрази, които ви карат да звучите пасивно-агресивно на работното място

По-голямата част от всекидневната работата на професионалните мениджъри в офиса се осъществява като комуникация чрез имейли. За съжаление, може да е трудно чрез компютъра да прецените нюансите на нечий тон в разговора. Все пак, не е изключено и вашите имейли да изглеждат малко агресивни. Независимо дали умишлено или несъзнателно, пасивно-агресивното поведение на работното място може да накара другите да се чувстват неудобно, да създаде напрежение и дори да застраши работата.

Скорошно проучване от WordFinder by Your Dictionary (б.р. онлайн приложение за търсене на думи), събра данни от Ahrefs и Google Adwords, за да определи най-използваните едновременно пасивни, но и агресивни работни фрази. Най-интересното е, че повечето от тях изглеждат доста безобидни и дори са смятани за проява на бон тон на пръв поглед. „За добро или за лошо, дигиталната комуникация, независимо дали е чрез имейл или директни съобщения на платформи, не ни позволява да видим незабавните реакции един към друг – поради което търсим начини как „учтиво“ да изразим раздразнението си“, обяснява представителят на WordFinder Джо Меркурио.  „В резултат на това разочарованието и неразбирателството с/и между служителите са на рекордно високо ниво, като самият тон се тълкува доста погрешно в комуникацията по имейл.“

Ето топ 10 на едновременно пасивни и  агресивни фрази в комуникацията на работното място:

1. Моля за съвет…

2. Това вече го отбелязахме….

3. Само да напомня приятелски…

4. Ще го направя….

5. Благодаря предварително…

6. Във връзка с последния ни разговор…

7. Ако е нужно да се обърнем назад…

8. Според данните от последния ми имейл….

9. Както вече обещахте…

10. Както вече обсъдихме….

Но WordFinder също идентифицира някои от работните фрази, които носят най-малко пасивност и агресия едновременно: „Извинете, че ви безпокоя отново“, „Когато е невъзможна актуализациуя на това“ и „Ще се погрижа за това“.  Според Меркурио разликата в изпращането и предаването на тези фрази е свързана с времето и отношението. Той също така призовава служителите да помислят два пъти, преди да изпратят имейлите си.  „За да комуникират ефективно, служителите трябва да помнят да не отговарят на съобщения или имейли, когато са разочаровани. Те също трябва да носят добри намерения, да показват съпричастност и насърчение и да избягват компютърната студенине. Като основно правило: ако се чувствате неудобно да го четете, опитайте да преосмислите подхода и нагласата си. Комуникацията е една от най-важните части на ефективната работа в определено работно място, според BetterUp. Именно тя е в състояние да повиши „ морала на служителите, ангажираността, производителността и удовлетворението им“.

Комуникацията също подобрява работата в екип и координацията и помага да се осигури по-добро представяне на екипите в дадена фирма като цяло.  Meркурио съветва професионалистите да въведат „Златното правило“ на работното място, когато става въпрос за взаимодействие и общуване с другите.  „Отнасяйте се с хората така, както бихте искали да се отнасят с вас. Първото, за което трябва да си дадете сметка е дали заявката за комуникация е по-подходяща за имейл или разговор лице в лице. Ако това е нещо, което може да бъде предадено по имейл, прочетете отново имейла и помислете за неща като тон и как той ще бъде възприет. Като цяло откритата и честна комуникация е най-добрият начин хората да работят заедно“, обяснява Джо Меркурио.

Източник:CNBC/make it

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ