Неопитен, но с потенциал
Много от знанията и уменията, от които имате нужда, за да се представяте добре в работата си, не се придобиват в училище или университет. От една страна, всяка организация има свои собствени процеси и процедури, така че знанията и уменията, които сте придобили от образователната система, ще трябва да бъдат приспособени към нейните специфики. От друга страна, темпът на промяна в бизнеса е толкова бърз, че голяма част от това, което сте научили, вероятно ще бъде морално остаряло по-малко от десетилетие, след като сте стъпили за последно в образователната институция.
Когато назначавате на работа служител, който няма голям опит във вашата индустрия, знанието за това какво е учил и колко добре се е справял в университета, няма да ви даде много информация дали ще си върши добре работата, за която го наемате. Вместо това има няколко други неща, върху които трябва да се фокусирате, когато търсите нови служители с истински потенциал за развитие.
Поемане на отговорност за направени грешки
Една от причините, поради които добрите оценки в училище и в университета не са непременно индикатор за успех в работата, е, че получаването на добри оценки на изпитите е преди всичко за минимизиране на броя на грешките, които правите, докато отговаряте на въпроси, на които питащият знае отговора. Успехът в работата обикновено е способността да отговаряте на въпроси, на които все още никой не знае отговорите, и затова е вероятно да правите много грешки. Ключово умение, което откроява тези, които успяват в работна среда, от тези, които не го правят, е способността да се поема отговорност за тези грешки и да се става на крака след всяко падане.
Когато имате нужда от нов служител, трябва да търсите хора, които признават грешките си. Веднага щом разберат, че са направили нещо нередно, трябва да дойдат при вас, за да ви уведомят. И когато им се посочи някакъв проблем, те трябва да се стремят да разберат ролята си в неговото съществуване.
Единственият начин човек да излезе по-знаещ и подготвен от ситуация, в която по един или друг начин се е провалил, е ако е в състояние да анализира къде е сбъркал, които крият грешките си, може да си създадат добър имидж в краткосрочен план, но е малко вероятно да продължат развитието си по такъв начин, че да имат успех в дългосрочен план.
Скромност
Да бъдеш скромен не е същото като да ти липсва самочувствие. Това означава, че човек осъзнава, че неговият успех е комбинация от лични усилия, късмет и работа в екип. Да, хората трябва да работят здраво, ако искат да бъдат успешни, но също така трябва и да са готови да разчитат на други за ключови части от техни общи проекти. Това означава, че е важно да отдадете заслуженото на вашите колеги, когато нещата вървят добре.
Ако новоназначеният служител признава, че има много фактори, които допринасят за успехa, той има потенциала да постигне страхотни неща в дългосрочен план. Той ще взаимодейства ефективно с членовете на екипа, а те ще ценят неговите усилия.
Готовност да слушат
Човек може да извлече много мъдрост и от средата около себе си. Никога не знаете кого ще срещнете и на какво ще ви научи. Това означава, че успешните хора са готови да слушат и учат от всеки.
Има няколко типа хора, които обикновено избягват да слушат другите. Някои имат ниско самочувствие, което ги кара да не обръщат внимание на успешните хора, защото им напомнят за нещата, които все още не са постигнали. Ако обаче не обръщате внимание на успешните хора, губите важен източник на информация.
Нарсиците също не са особено добри слушатели, защото смятат себе си за по-знаещи и можещи и не виждат нужда от това да обръщат внимание на чуждото мнение. За тях ученето от другите е знак, че всъщност не са толкова специални.
.................
Арт Маркман, когнитивен психолог и автор на книгата „Умното мислене“, за FastCompany.com
Превод и редакция: Георги Георгиев
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.