Абсолютният разрушител

Абсолютният разрушител

Абсолютният разрушител

От многото черти, които хората носят със себе си на работното място, една се откроява като абсолютен „разрушител на доверието“, според експерт по кариерата от Харвард.

Това е „приписване на заслуги за идеите на други хора“, казва Хайди К. Гарднър, професионален съветник по лидерство и изтъкнат сътрудник в Юридическия факултет на Харвард. „За мен това е сигнал за едно от две неща - липса на надеждност или липса на компетентност“, добавя тя.

Неетично е да представяте работата или идеите на някой друг като свои собствени и това създава впечатлението, че не уважавате колегите си, категорична е Гарднър.

„Може би те всъщност не са в състояние да видят каква стойност носят хората около тях за собствения им успех. И тази неспособност да оценят приноса на другите хора е огромен червен флаг за мен“, каза още тя.

Може дори да не осъзнавате, че показвате признаци, че си приписвате заслуги за работата на другите – като например да приемате похвала за групов проект, вместо да я споделяте със съотборниците си, или пък да представяте идея, която се обмислили заедно с вашите колеги, без да споменавате конкретно техния принос.

Това не означава, че трябва да спрете да си сътрудничите. Работата в екип е от решаващо значение за успеха на всяка компания, а оттам и за вашия собствен успех, подчертава Гарднър.

По-скоро трябва да бъдете прозрачни, когато дадена идея не е ваша, за да не изглеждате неблагонадеждни.

„Трябва да вярвам, че човекът не е глупак, за да си сътруднича с него. Трябва да вярвам, че когато ме предизвикват или ме разпитват, те го правят от градивна гледна точка“, каза Гарднър. „В този смисъл, ако някой си приписва работата или идеите на другиго, той не заслужава доверие“, добави тя.         

Това отразява един от дългогодишните принципи на милиардера Уорън Бъфет - почтенноста е най-ценната черта на всеки служител. В реч през 1998 г. пред студенти от Университета на Флорида, Бъфет споделя трите ключови качества, които търси в потенциален служител или бизнес партньор: „Търсим интелигентност, търсим инициативност и търсим почтеност“.

Ако кандидатите, които смятате да назначите, не разполагат с последното, то първите две ще ви погубят. Ако сте готови да работите с непочтен човек, то трябва да се надявате, че той е мързелив и глупав, защото в противен случай той ще ви съсипе“, казва Бъфет.

Гарднър отбелязва, че ключът към успеха е „интелигентното сътрудничество“, термин, който тя използва, за да опише, когато колегите работят заедно по задача, която е можел да бъде изпълнена самостоятелно. Според нея това води до повишено доверие, производителност и качество на работа, стига всеки да подхожда прозрачно към това кой е допринесъл за проекта.

Плагиатството и лъжата са „анти-сътрудничество“ и това е черта, от която професионалистите трябва да стоят далеч, казва Гарднър.

...................

Аштън Джаксън за Си Ен Би Си.

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ