"Позицията е затворена" - защо не трябва да бързате да наемате служители

Позицията е затворена - защо не трябва да бързате да наемате служители

"Позицията е затворена" - защо не трябва да бързате да наемате служители

Предприемачът и инвеститор Нийл Тапария съветва как стартиращите компании могат да избегнат често срещани грешки при търсене на специалисти.

Нека ви разкажа една история за две стартиращи компании.Първият наема голям екип от младши и средни служители веднага щом има достатъчно пари в банката. Въпреки че това изглежда като вълнуващ напредък, основателите в крайна сметка се оказват стресирани от финансовата тежест, която са създали, и претоварени от нуждите на служителите си, което в крайна сметка ги оставя неспособни да отделят много време за самия бизнес.

Вторият стартъп остава слаб възможно най-дълго, като само двама съоснователи работят усилено върху продукта през по-голямата част от две години. Когато най-накрая успеят да наемат служители, те имат финансовата стабилност да привлекат качествени работници, които могат да изведат компанията им на следващото ниво.

Това не е просто теория: това е историята на моите две компании, edtech платформата Imagine Easy Solutions и компанията за игри Unwind Media. И двете в крайна сметка достигнаха многомилионни оценки. Но в първия случай, когато аз и моят съосновател последвахме пътя на много компании и наехме служители възможно най-бързо, пътят към успеха беше много по-дълъг и по-стресиращ, отколкото трябваше да бъде. Решението да остане малка компания за втори път се отплати щедро.

Няма да ви казвам, че за всеки разрастващ се бизнес има идеално време за привличане на други членове на екипа. Но мисля, че много основатели трябва да започнат да наемат по-късно, отколкото очакват.

Ето четири въпроса, които да си зададете, за да определите дали сега е най-доброто време за привличане на служители или вашата компания може да расте по-ефективно, като остане малка.

1. Решихте ли казуса с основната си дейност?

Не? Тогава бих отложил наемането. Вашата цел номер едно като предприемач трябва да бъде да разберете как вашият бизнес може да генерира смислен, устойчив доход. Когато основателите наемат твърде рано, те в крайна сметка изразходват много енергия за управление, което ги разсейва от най-важната работа на стартъпа. На ранен етап това означава да се определи съответствието на продукта с пазара и какво е необходимо за мащабиране на бизнеса.

Докато не разберете как точно да направите бизнеса си успешен, трябва да се съсредоточите върху това, което правите най-добре. Запретнете ръкави и приложете уменията си на практика. Като основател на компания, вие имате уникално разбиране за проблема, който се опитвате да разрешите, и което е по-важно, имате смелостта да го направите. Възползвайте се от миналия си опит, за да разберете какво можете да приложите, за да развиете бизнеса си. Опитайте, за да можете да се провалите (и да научите) бързо.

След като сте наясно с бъдещото развитие на вашия бизнес, тогава може да е подходящият момент за наемане. На този етап ще искате да започнете да делегирате повтарящите се стратегии, които сте приложили, за да се освободите да мислите за следващите стъпки.

2. Знаете ли какви знания и опит са ви необходими в дългосрочен план?

Ако не сте сигурни какви умения ще са ви необходими, за да придвижите компанията си напред (и дали тези умения ще са необходими в бъдеще), най-лошото нещо, което можете да направите, е да наемете някого и след това да разберете, че неговият опит и знания са всичко друго, но не и .от какво се нуждае бизнесът.

Вярвам, че най-добрият подход е да се използват експертни изпълнители или служители на непълно работно време, които да подкрепят бизнеса в ранните етапи. Това ще ви позволи да изпробвате различни стратегии, да играете с различни силни страни и да разберете от какво наистина се нуждаете, преди да инвестирате всичките си усилия.

Например, когато придобихме сайта за игри im-a-puzzle, обмисляхме да наемем вътрешен специалист по маркетинг с опит в платения маркетинг. Вместо това, с помощта на изпълнители, успяхме да изпробваме няколко различни стратегии и сега се чувстваме уверени в намирането на вътрешен служител с опит в платения маркетинг в социалните медии.

3. Човешките ресурси ли са най-ефективният начин за развитие на вашата компания?

Има много инвестиции, които можете да направите, за да развиете бизнеса си. Наемането на служители е само един от тях. Мисля, че не достатъчно предприемачи проучват други възможности за развитие, преди да наемат персонал.

Придобиванията и партньорствата може да не са подходящи за вашата компания, но преди да инвестирате в служители на пълен работен ден, струва си да помислите дали средствата биха били по-добре изразходвани другаде. Ако можете да съгласувате целите си с тези на друг бизнес, това може да бъде от полза за всички.

4. Можете ли наистина да си позволите хората, от които се нуждаете?

Виждам, че много предприемачи не могат да си позволят да наемат служителите, от които наистина се нуждаят. Така че те предприемат преки пътища - обикновено като наемат по-малко опитни служители - и в крайна сметка плащат за това във времето, прекарано в организиране на процеса (или, по-лошо, трябва да уволнят хора и да преминат през целия процес на наемане отначало).

Моят партньор и аз в крайна сметка искаме да изградим бизнес, който расте сам. За целта знаехме, че се нуждаем от опитни служители, които могат да работят независимо от нас. Така че изчакахме, докато пораснем до точката, в която можем да наемем професионалисти конкурентно, като същевременно намалим риска им да правят бизнес.

Неопитните служители може да са правилната първа стъпка за вашия бизнес, но така или иначе отделете време, за да разберете от кого наистина имате нужда. Ако можете да си ги позволите, чудесно - продължавайте да наемате!

Но ако не, тогава не правете компромис. Вместо това, запретнете ръкави, наемете изпълнители, които да ви помогнат да се справите, и доведете бизнеса си до точката, в която действително можете да привлечете най-добрите таланти.

Повярвайте ми, това е много по-лесен начин.

Източник: QARTZ

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ