Вярвам, че един лидер трябва да управлява чрез пример

Вярвам, че един лидер трябва да управлява чрез пример

Михаил Петров e изпълнителен директор на Schwarz IT България от 2020 г. Компанията  предоставя IT решения на водещата световна ритейл група Schwarz, която разполага с около 500 000 служители по целия свят, над 12 900 магазина в повече от 33 страни и 7,5 млрд. клиенти годишно, а оборотът възлиза на 125 млрд. евро годишно. Schwarz IT България има над 400 служители, средната възраст на IT специалистите е 33 години, дамите имат важна част в екипа и са цели 35%. Личната мисия на Михаил Петров е привличането на повече жени в технологичните професии и създаването на добри условия за реализацията им като IT експерти и мениджъри. Той виртуозно съчетава ролите си на лидер на IT компания, вдъхновител на каузи и баща на три деца. 

- Господин Петров, кои изпълнителни директори се справят безупречно с изграждането на работодателския бранд?

- За да развиваш успешно работодателска марка, е задължително да бъдеш няколко крачки пред останалите. Вече отдавна не е достатъчно да прилагаш най-добрите стандарти, към които всички се стремят: конкурентно заплащане, отлична вътрешна и външна комуникация, надграден и иновативен социален пакет, сплотен екип, обучение, развитие и насърчаване на талантите, да имаш добро сътрудничество с образователната система. Необходимо е и още нещо –  често наричано днес “go the extra mile”, полагането на допълнителни усилия, които ще отличат бранда и компанията като нестандартни, уникални на българския трудов пазар за IT кадри и разбира се, ще ги направят привлекателни. 

В Schwarz IT изпреварваме пазара чрез иновативни идеи и инициативи в областта на работодателската марка. Излизаме всекидневно извън тесния коловоз на IT бизнеса и смело се обръщаме към националните ценности и приоритети на обществото днес и в бъдеще .

Вярвам, че един лидер трябва да управлява чрез пример – leading by example, и чрез промяна – leading by change. Сигурно знаете този пример, от английски  – there is no “I” in “team”  или ако перифразираме на български: „Няма място за аз в екипа“. Смятам, че лидерите и ръководителите на екипи трябва да търсят и да се обграждат със силни личности, на които да предоставят възможност да ръководят и поемат инициатива. Децентрализацията в екипа е именно пътят да овластим хората на терена на Schwarz IT България, но също и да даваме пример на целия български IT пазар.

- Кои са корпоративните ценности на Schwarz IT България, с които привличате и задържате таланти?

- Онова, в което вярваме, са иновациите и развитието само нагоре. Заставаме близо до хората,  разбираме бизнеса на клиентите на световната група Schwarz, към която принадлежим. Ние сме дигиталното сърце на групата Schwarz, защото отговаряме за ефективни, бързи и гъвкави технологични решения за цялата група. Непрекъснато стимулираме личната връзка с клиентите на групата. Ценностите и принципите, в които вярваме, разпространяваме и сред младите IT кадри, които обучаваме – чрез собствени и партньорски академии за таланти. Те минават не само сериозно технологично обучение, но и научават да следват добрите практики и процеси на групата. Освен високите професионални стандарти и грижата за обучението на младите хора имаме и още две важни каузи. И не просто ги проповядваме, а работим за тяхното осъществяване всеки ден – стъпка по стъпка и с различни кампании. Ангажирали сме се с инициативата за привличането и развиването на повече жени в технологичните професии: в екипа делът на дамите надвишава 35% и имаме амбицията той да се увеличава. Споделяме техните истории на успеха и реализацията в компанията с цел да вдъхновяваме и да даваме заразителен пример. Активно развиваме и кампания за стимулиране на завръщането на IT кадри в страната. В екипа вече имаме около 15 колеги, които се завърнаха в България. Работим съвместно с платформата Bulgaria Wants You и сме нейният водещ IT партньор, тъй като имаме общи цели – привличане на качествени кадри от чужбина.

***

На 15 юни „Мениджър“ ще проведе Next Level HR - събитието е естествено продължение и кулминация на дългогодишната стратегия на „Мениджър“ да обсъжда теми, свързани с лидерство и успешни работодателски практики във всички свои канали. То ще постави ключови и важни въпроси пред бизнеса в България днес като как намира, обучава и задържа служители в условия на предизвикателен пазар на труда; как успява да ги ангажира повече в изграждане на имиджа на компанията; как се намират специалисти извън България; как се намират висококвалифицирани кадри; как се управлява успешно и нов, и утвърден работодателски бранд.

За участие в събитието е достатъчно да направите своята предварителна безплатна регистрация тук

Основни партньори на Next Level HR: tek experts; „ARS България

Събитието се осъществява с подкрепата на: SHREDY; SCHWARZ ; WU Executive Academy

Институционални партньори: AIBEST; besa; Българска стопанска камара; Френско-българска търговска и индустриална камара; Международно висше бизнес училище; Университет за национално и световно стопанство

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Футболната легенда Дейвид Бекъм регистрира търговската си марка в Русия
Ще оставя целият ад да се развихри: Тръмп постави ултиматум на „Хамас" за освобождаване на заложниците
Кой носи отговорност за мотивацията? Истината, която ще промени погледа ви върху лидерството
Над 200 000 подписа събра петиция Дания да купи Калифорния в замяна на Гренландия
Откриха в Албания най-голямото подземно термално езеро в света
Нетаняху: Войната в Газа ще започне отново, ако до събота не бъдат освободени заложници
Най-мощният разузнавателен дрон в света се включва в учение на НАТО над България
Цитат на деня