Вярвам, че един лидер трябва да управлява чрез пример

Вярвам, че един лидер трябва да управлява чрез пример

Вярвам, че един лидер трябва да управлява чрез пример

Михаил Петров e изпълнителен директор на Schwarz IT България от 2020 г. Компанията  предоставя IT решения на водещата световна ритейл група Schwarz, която разполага с около 500 000 служители по целия свят, над 12 900 магазина в повече от 33 страни и 7,5 млрд. клиенти годишно, а оборотът възлиза на 125 млрд. евро годишно. Schwarz IT България има над 400 служители, средната възраст на IT специалистите е 33 години, дамите имат важна част в екипа и са цели 35%. Личната мисия на Михаил Петров е привличането на повече жени в технологичните професии и създаването на добри условия за реализацията им като IT експерти и мениджъри. Той виртуозно съчетава ролите си на лидер на IT компания, вдъхновител на каузи и баща на три деца. 

- Господин Петров, кои изпълнителни директори се справят безупречно с изграждането на работодателския бранд?

- За да развиваш успешно работодателска марка, е задължително да бъдеш няколко крачки пред останалите. Вече отдавна не е достатъчно да прилагаш най-добрите стандарти, към които всички се стремят: конкурентно заплащане, отлична вътрешна и външна комуникация, надграден и иновативен социален пакет, сплотен екип, обучение, развитие и насърчаване на талантите, да имаш добро сътрудничество с образователната система. Необходимо е и още нещо –  често наричано днес “go the extra mile”, полагането на допълнителни усилия, които ще отличат бранда и компанията като нестандартни, уникални на българския трудов пазар за IT кадри и разбира се, ще ги направят привлекателни. 

В Schwarz IT изпреварваме пазара чрез иновативни идеи и инициативи в областта на работодателската марка. Излизаме всекидневно извън тесния коловоз на IT бизнеса и смело се обръщаме към националните ценности и приоритети на обществото днес и в бъдеще .

Вярвам, че един лидер трябва да управлява чрез пример – leading by example, и чрез промяна – leading by change. Сигурно знаете този пример, от английски  – there is no “I” in “team”  или ако перифразираме на български: „Няма място за аз в екипа“. Смятам, че лидерите и ръководителите на екипи трябва да търсят и да се обграждат със силни личности, на които да предоставят възможност да ръководят и поемат инициатива. Децентрализацията в екипа е именно пътят да овластим хората на терена на Schwarz IT България, но също и да даваме пример на целия български IT пазар.

- Кои са корпоративните ценности на Schwarz IT България, с които привличате и задържате таланти?

- Онова, в което вярваме, са иновациите и развитието само нагоре. Заставаме близо до хората,  разбираме бизнеса на клиентите на световната група Schwarz, към която принадлежим. Ние сме дигиталното сърце на групата Schwarz, защото отговаряме за ефективни, бързи и гъвкави технологични решения за цялата група. Непрекъснато стимулираме личната връзка с клиентите на групата. Ценностите и принципите, в които вярваме, разпространяваме и сред младите IT кадри, които обучаваме – чрез собствени и партньорски академии за таланти. Те минават не само сериозно технологично обучение, но и научават да следват добрите практики и процеси на групата. Освен високите професионални стандарти и грижата за обучението на младите хора имаме и още две важни каузи. И не просто ги проповядваме, а работим за тяхното осъществяване всеки ден – стъпка по стъпка и с различни кампании. Ангажирали сме се с инициативата за привличането и развиването на повече жени в технологичните професии: в екипа делът на дамите надвишава 35% и имаме амбицията той да се увеличава. Споделяме техните истории на успеха и реализацията в компанията с цел да вдъхновяваме и да даваме заразителен пример. Активно развиваме и кампания за стимулиране на завръщането на IT кадри в страната. В екипа вече имаме около 15 колеги, които се завърнаха в България. Работим съвместно с платформата Bulgaria Wants You и сме нейният водещ IT партньор, тъй като имаме общи цели – привличане на качествени кадри от чужбина.

***

На 15 юни „Мениджър“ ще проведе Next Level HR - събитието е естествено продължение и кулминация на дългогодишната стратегия на „Мениджър“ да обсъжда теми, свързани с лидерство и успешни работодателски практики във всички свои канали. То ще постави ключови и важни въпроси пред бизнеса в България днес като как намира, обучава и задържа служители в условия на предизвикателен пазар на труда; как успява да ги ангажира повече в изграждане на имиджа на компанията; как се намират специалисти извън България; как се намират висококвалифицирани кадри; как се управлява успешно и нов, и утвърден работодателски бранд.

За участие в събитието е достатъчно да направите своята предварителна безплатна регистрация тук

Основни партньори на Next Level HR: tek experts; „ARS България

Събитието се осъществява с подкрепата на: SHREDY; SCHWARZ ; WU Executive Academy

Институционални партньори: AIBEST; besa; Българска стопанска камара; Френско-българска търговска и индустриална камара; Международно висше бизнес училище; Университет за национално и световно стопанство

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ