Знаем ли колко струва нашия труд?
Голяма част от хората не са наясно с начина, по които се определя тяхното заплащане, съобщава Inc.
Причина за това е липсата на прозрачност в повечето компании, които все още не споделят тази информация със своите служители. При мъжете, процентът на запознатите с критериите за образуването на тяхното възнаграждение е 65, а при жените - 53, твърди ново изследване на американския сайт за търсене на работа Glassdoor.
Според „Глобалното изследване за прозрачност на заплащането“, организирано от сайта, голяма част от служителите не знаят какво е справедливото възнаграждение за позицията, която заемат. „Мнозинството от служителите твърдят, че компаниите, за които работят, не споделят данни за тяхното заплащане, въпреки че те оценяват яснотата и прозрачността като добри за бизнеса и удовлетворението на работниците.“, казва Доун Лион, вицепрезидент по корпоративните въпроси в Glassdoor.
Сайтът е анкетирал 4300 души в седем държави. Резултатите показват, че САЩ значително изостават, що се отнася до прозрачността на работното място. Само 31 процента от американските работници заявяват, че компанията споделя с тях информация за заплащане им. За сравнение, процентите в Нидерландия са 50, а във Великобритания и Канада - 45.
Технологичните компании са сред малкото, които са се ангажирали сериозно с проблема и неговото разрешаване. Някои от тях са започнали вътрешен преглед и оценка на заплащането на служителите, като работниците получават достъп до резултатите посредством сайтът за споделяне на изображения Pinterest и уеб хостинг услугата GoDaddy.
Разликата в заплащането между половете, която се констатира в изследването на Glassdoor, може да бъде приписана на факта, че мъжете смятат, че са по-наясно с цената на своя труд или пък, че те са по-директни във въпросите, касаещи тяхното възнаграждение.
Дискретността на работодателите в случая, обаче не е изненадваща, тъй като свободният достъп до подобна информация може да създаде голямо напрежение между служителите. „Темата за възнаграждението е много емоционална. Хората я приемат лично. Работодателите просто не вярват, че мениджърите могат да се справят с трудните въпроси, касаещи разликата в заплащането между отделните работници“, отбелязва Дейв Смит, главно длъжностно лице в отдел „продукти“ в PayScale, софтуерна компания за обезщетения, в скорошно интервю за списание Fortune.
Ако все пак искате да запазите най-способните си служители, би било добре да направите информацията за заплащането им възможно най-достъпна за тях. В проучване от октомври, Payscale откриват, че 82 процента от служителите са знаели, че им се плаща под пазарната норма, но въпреки това са били „удовлетворени“ от работата си и планирали да останат.
Според Glassdoor към момента 50 процента от всички служители в глобален мащаб смятат, че за да получат адекватно повишение на заплатата, те трябва да сменят компанията, за която работят.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Венецуела прекрати енергийните си споразумения с Тринидад и Тобаго
Свят |Шефът на СТО за световната търговия след митата: Очуканa и насиненa, но все още на крака
Икономика |КТ "Подкрепа" предлага промени в данъчната и осигурителната система
Политика |PayPal ще интегрира Agentic Commerce Protocol в ChatGPT
Технологии |Омбудсманът иска спешни мерки заради липсата на формула за изчисляване на парното
Политика |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 27 октомври до 2 ноември
Хороскоп |Проектобюджетът предвижда минималната заплата от 1 януари да е 605 евро
Политика |България и „Райнметал“ подписаха договор за изграждане на завод за барут и боеприпаси
България |Съветът за съвместно управление договори ротацията на председателя на парламента
България |Новата икономика: Биткойн миньорите пренасочват вниманието си към AI
Икономика |Румен Радев: България трябва да има ясно и открито лице на управление
България |Бил Гейтс смекчи позицията си по отношение на „климатичната катастрофа“
Свят |Енергийният министър: Сигурността на доставките на горива за страната е гарантирана
България |ADVERTORIAL
Eксперти от ЦИЕ ще анализират имотния пазар в еврозоната на конференцията „Inspire to Higher 2025“ на 31 октомври
Коментари
Няма въведени кометари.