Как да контролираме лошите енергии в офиса
Навярно ви се е случвало да станете свидетел или пък самите вие да бъдете въвлечени в кавга на работното място. Емоциите, дори и отрицателните, са неизбежна част от бизнеса и това е нормално. Въпросът е какво да правим, когато излязат извън контрол, защото те оставят травми, трудно зарастващи белези в отношенията, които пречат на общия успех. Ето това всъщност е проблемът, от който всички трябва да се притесняват. Нека видим какви са възможностите да бъде решен трайно.
Първата стъпка в справянето с конфликтите на работното място е да поговорите с колкото се може повече колеги и да изясните, но обективно, корена на конфликта. След това е време да преминете към решителни действия. Един от начините да парирате хората, настроени за кавги е да ги разоръжите като отвръщате на нападките с интелигентна доза хумор.
Ако сте на ръководен пост, проучете причините за скандала: кой с кого се кара, кога и защо. След това оценете ситуацията: има ли нещо в работната среда, което предразполага към разпри. Ако да, предприемете действия да намалите вероятността това да се случва отново. Обявете скандала за неприемлив като начин за разрешаване на междуличностни проблеми. Освен това задайте граници на поведение и покажете ясно какво ще се случи, ако някой ги наруши.
Покажете, че дори най-големите противници могат да намерят взаимен компромис като потърсят нови канали за комуникация. Накарайте и двете страни да осъзнаят, че скандалът не помага за намирането на добри бизнес решения, а само пречи на здравословната работна среда.
Ефективните лидери знаят, че битките са важни за добрия резултат, но те трябва да са насочени извън организацията, а не навътре към нея.
По материали на Harvard Business Review
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.