Как да мотивираме служителите, когато няма пари
Мотивацията от годините на многобройни тиймбилдинги, социални придобивки и допълнителни хонорари напълно изчезна. Намаляването на доходите на служителите в кризата нанесе болезнена фрактура на бизнеса. Хората са разочаровани. На много от тях се налага да вършат работата на уволнените си колеги. Апатията им се разпространява в организацията като епидемия.
Драстичният спад на чувството за обвързаност и емоционалната ангажираност на екипите води до появата на мениджмънт, изправен на слаби крака, нестабилно лидерство и смърт на вдъхновените идеи.
Когато ентусиазмът на иновативните предложения изчезне, продуктивността намалява. Затова е от ключово значение чувството за ангажираност на служителите да бъде възродено.
Как да стане това?
Мениджърът може да помогне, като поиска помощ и обратна връзка; като покаже, че е готов да се учи. Хората често се интересуват активно и дават фантастични идеи, когато почувстват себе си част от промените в бизнес плановете и новите продукти.
Необходим е фокус върху целта. Конкретиката на мисията трябва да се напомни и, ако е необходимо, отново да се изясни на разбираем език. Да се напише и прочете. Служителите трябва да знаят за какво работят, освен за да печелят пари.
Ръководството трябва да комуникира уверено, да изслушва с търпение и да има готовност за генерални промени. За да се ентусиазират отново, хората трябва да са сигурни, че мениджърите знаят какво правят.
Хубаво е работата с добър ефект да се забелязва и награждава. Това може да стане чрез програми за оценяване на служителите от клиентите и партньорите.
Лидерите трябва да са пример. Излъчването, поведението и говоренето им трябва да са такива, че да мотивират хората и особено по-младите да ги последват.
По материали на сп. Entrepreneur.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.