6 стъпки за успешна кариера без нужда от магистратура

6 стъпки за успешна кариера без нужда от магистратура

Ако желаната от вас кариера е в облстта на финансовите услуги, вероятно ви е нужна магистратура по финанси, икономика, стопанско управление или бизнес администрация. Но ако смятате, че магистратурата ще ви бъде нужна, за да подобрите своя бизнес нюх, личния си бранд и да станете по-конкурентоспособни, имайте предвид, че има и други начини. Те са по-евтини и добри алтернативи. 

Останалите от вас, може би, обмислят магистратура, за да подобрят своя бизнес нюх, личния си бранд и да станат . Ако е така, вероятно има по-евтини и добри .

Ето 6 кариерни стъпки, които струват по-малко от завършването на магистратура в университет, но може да ви бъдат от по-голяма полза, за да напреднете в кариерата и да спечелите повече пари. 

1. Развийте силни умения в продажбите. Търговията е същността на капитализма. Без продажби не би могло да има размяна на пари и стоки, освен чрез грабежи и облагане с данъци, нали? Справедливо е да кажем, че да имаш добри умения за продажба е най-силният коз пред конкуренцията. Погледнете истинския свят. Посредствените търговци, които знаят как да продават, винаги побеждават изключителните личности с таланти, които пък не знаят как. Изключителните търговци, които са невероятно добри в продаването, са тези, които печелят най-много в света на бизнеса.

Това особено важи за предприемачите. Може да имате най-великата бизнес идея, но ако не я продадете няма да можете да привлечете инвеститори, клиенти или талантливи служители. Това важи за всички. Намирането на добра работа винаги включва умение да продадеш себе си. 

Странно е, че само малък процент от програмите по бизнес магистратура имат курсове по продажби. Много от тях пренебрегват напълно такива курсове, заради отдавна опроверганото схващане, че са ненужни заради маркетинга. За щастие, има стотици обучителни програми по продажби, достъпни както за корпорациите, така и за отделни лица. Има книги, видеа и онлайн обучения в изобилие, много от които са безплатни.

2. Научете още един чужд език. Дори да изглежда трудоемко, не забравяйте, че сравняваме усилието да го направите с години, прекарани в бизнес училище. Човек не би трябвало да има проблем да научи езика за две години, ако отделя по няколко часа дневно.

След като Китай все повече доминира световната икономика и е най-големият производител на потребителски стоки в глобален план, очевидният избор за всеки развиващ се професионалист е да научи мандарин. Ако говорите китайски език, ще имате изявено предимство пред конкуренти, които трябва да ползват преводачи.

3. Научете се да програмирате. Да се учи програмиране стана модерно в бизнеса, но гарантирам, че това умение ще повлияе позитивно на всичко, което правите. Да програмирате нещо значимо изисква логическо и организирано мислене. Заставя ви да раздробите нещо сложно на по-малки, по-простички и отделни части. Това е в основата на управлението на време и ресурси. Една добре направена програма прилича на добра организация. Програмните езици (като всички други езици) влияят на мисленето. Тази дисциплина ви улеснява да разбирате инженерите. Всеки бизнес разчита на софтуер, от системата за доставка, до приложенията в телефоните на клиентите. 

4. Станете добър разказвач. Помните ли цялата дискусия около "информационната икономика"? Е, днес всеки се дави в информация. Информацията се превърна от предимство пред конкурентите в огромно бреме. Големите обеми от данни? Всички ги разбраха, по всякакъв начин. Разположени далеч от информационната икономика, по-скоро се превръщаме в икономика на приказките. Хората не искат информация. Те искат да разберат как вие, компанията или продуктът ви се вписвате в техния живот. Искат да им кажете тяхната история.

Всички конференции на TED, които се гледат от милиони, разказват някаква история. Онлайн рекламите, споделни "вирусно", също. Лекторите, които печелят много пари, вдъхновявайки и интригувайки публиката, го правят като разказват история. Повечето хора в бизнеса знаят как точно да нахвърлят данни в таблицата и да лепнат една графика в PowerPoint, но малцина знаят как да разкажат добре история.

За да се научите да бъдете добри разказвачи, първо научете съставните части на историята. (Препоръчвам книгата What Great Salespeople Do.) Тогава слушайте 50 или повече часа The Moth Radio Hour, в което се разказват истории. Ще се забавлявате и с малко практика ще разберете как да впечатлите слушателите.

5. Напишете бестселър. Не се оставяйте думата "бестеселър" да ви заблуди, че това е трудната част. Знаете ли, че всеки може да се появи на списъка за бестселъри на New York Times или Wall Street Journal, ако успее да събере (или плати) на достатъчно приятели и бизнес партньори, които да изкупят 2500 предварителни екземпляра. Ако посочената цена за книгата ви е 25 долара, цената да поръчате предварително 2500 копия възлиза на 62 500 долара. Закръглете го на 75 000 долара - за "подаръци" за услужливите си партньори и пак ще похарчите само част от това, което се плаща за една магистратура в САЩ. Разбира се, остава "малкият" проблем с написването на книгата. Обиколете наоколо и може да намерите автор, който да я напише вместо вас.

Дори ако напишете, публикувате и промотирате книгата сами и не се пробвате за списъка с бестселъри, една публикувана книга е много по-ефектна от визитка. Да изпратиш своя книга като подарък на клиенти и потенциални купувачи отваря повече врати, отколкото думата "магистър" в CV-то ви. 

6. Започнете собствен бизнес. Достатъчно по въпроса.

Джефри Джеймс, помощник редактор в списание Inc.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ