Великите проекти имат общи черти
От време навреме сме свидетели на проекти, които се открояват, надхвърляйки очакванията, като създават изключителна стойност за компанията и за клиентите и в крайна сметка оказват влияние върху цялата индустрия. Наричаме тези проекти "Велики." За да се докоснем до технологията на успеха, изследвахме близо 400 проекта, за да откроим 7 черти, присъщи на онези от тях, които заслужават титлата "велики", имат невероятен успех и дългосрочно въздействие.
Ето кои са те:
1. Големите проекти включват създаването на уникални конкурентни предимства и / или изключителна стойност за заинтересованите страни.
2. Тези проекти започват с дълъг период на подготовка, която е посветена на мощна визия, ясна необходимост и избор на най-доброто изпълнение и подход.
3. Големите проекти създават революционна култура. Изпълнението на големи проекти често изисква различно мислене, което по-късно може да се разпространи в цялата организация.
4. Великите проекти се нуждаят от висококвалифициран ръководител, който е безусловно подкрепян от топ мениджмънта. По-конкретно, успешният ръководител на проект трябва да имат високи лични умения, отлична квалификация, комуникация и връзки с мениджмънта.
5. Големите проекти максимално оползотворяват съществуващите знания, често в сътрудничество с външни организации. Всички успешни проекти в нашата извадка възприемат всичко, което могат, а не се опитват отново да измислят това, което вече е измислено. Такъв например е Word за Windows, който използва съществуващият Word за Macintosh.
6. Движат се от екипи, които могат бързо да решават проблеми, да откриват възможности и имат способността да се адаптират към бизнеса, търговията и технологиите, които постоянно се променят. Въпреки че предишните изследвания установиха колко важна е откритата комуникация в екипите, ние открихме, че това, което наистина е от съществено значение е мултидисциплинарната структура на отборите и тяхната способност да решават заедно проблеми.
7. Екипите, които работят по тях, си сътрудничат и изпитват силно чувство на привързаност и гордост, от това което правят. Те осъзнават, че работят не просто по нов продукт, а по-скоро създават уникално конкурентно предимство и изключителна стойност за клиентите.
Мит Слоан, OpenForum
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.