Как да управляваме екип, който не ни харесва

Как да управляваме екип, който не ни харесва

Читател на сайта Inc.com пише, че наскоро е бил повишен в позиция "мениджър" на компанията, в която работи. За съжаление, колегите му не реагирали добре на новината. Коментарите били: “Явно не са взели под внимание опита, понеже аз съм работил пет години повече в тази фирма!” Или: "Поздравления! Ти си първият шеф, който съм имал по-млад от мен!”

Читателят обяснява, че са повишили млад човек като него заради опита му с медии и технологии. Висшите мениджъри решили, че той ще се справи, тъй като е работил над доста сложни проекти. Обяснява, че работи в индустрията от пет години, т.е. не е съвсем без опит. Казва още, че се справя отлично с работата си, но не знае как да управлява екип. И не може да се отърве от подигравателните подмятания и непоискани съвети. Когато предал на подчинените си куп проекти, те се обидили как ги е разпределил. Той обяснил, че раздава проектите спрямо уменията, които всеки от тях има, но и трябва да развива. От друга страна, се опитва да не нарани чувствата им. Организирал им обяди, излизания, дни на обучения, но нищо не стоплило отношенията. Читателят мисли, че те всички са желали неговата позиция и сега само чакат да се провали.

Ето какво отговарят от сайта:

Твърде сте мек с тях.

Когато ръководите екип, който подрива работата ви, няма смисъл да им организирате такива развлечения. Бъдете директен и отстоявайте очакванията си, когато хората преминават границата – в противен случай проблемите ще се задълбочат. Когато се държат неподходящо, а вие опитвате да ги приласкаете или убедите да променят поведението си, им показвате, че може да им се размине. Вие сте мениджърът и трябва да управлявате, а в момента те разчитат, че няма да го направите.

Това означава да бъдете пределно ясни, когато поведението им не покрива стандартите ви и да сте готови да вземете мерки, ако това не се промени. На практика, когато някой направи подигравателен коментар за ваше решение, се срещнете веднага насаме и обяснете, че се държи неприемливо. Например, в ситуацията с разпределението на проектите може да ги изслушате, но им пояснете, че ще вземате много решения и очаквате да не ги оспорват постоянно. Кажете им, че ако имат голям проблем, винаги могат да се консултират с Вас, но, очаквате да бъдат професионалисти и да гледат своята работа.

Тогава, ако се повтори, веднага им обърнете внимание: “Джейн, вече сме го обсъждали, а това продължава да се случва. Ценя работата ти, но човек в твоята роля трябва да е позитивен към екипа, да обсъжда проблемите като професионалист и да не създава напрежение. Искам да помислиш дали си склонна да промениш нещо в тези нови условия. Надявам се, че си, но дори и да не си, ще подкрепя решението ти. Искам да съм ясен, че това, което правиш, не е приемливо". Тогава трябва да удържите на думата си.

С други думи, предупредете веднъж, предупредете втори път и тогава вземете мерки, ако се налага.

Също така, трябва да говорите със своя мениджър за създалата се ситуация и плана ви за действие, за да може да е наясно и да не го изненадате, ако решите да отстраните някого. Обяснете, че срещате съпротива от хора, които изглежда ви ненавиждат и че смятате да бъдете директен и да направите промени в екипа, ако проблемите продължават.

Все пак, трябва да сте добър мениджър и в другите сфери. Тъй като сте в тази позиция за първи път, няма да е изненадващо, ако не знаете как. Образовайте се как да поставяте цели и да държите хората отговорни за тях, да разпределяте работата ефективно, да давате обратна връзка, да създавате обстановка едновременно позитивна и строга относно резултатите, да уверявате хората, че са изслушани, но че Вие вземате финалното решение и т.н. Това са основни неща, с които да решите проблемите с поведението на служителите, но и с които да управлявате по принцип.  

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ