Време за оценки

Време за оценки

Всички са притеснени, когато дойде време началниците да оценяват работата им. Водят ви един по един в кабинета, четат се официални на вид документи, атмосферата е потискаща и напрегната. Със сигурност обаче има и по-добър начин това да се случи, убедена е американската журналистка и писателка Ребека Найт.

Кое е по-лошо: да оценяват работата ви или вие да оценявате нечий труд? Във втория случай поне имате някакъв контрол върху ситуацията. Когато провеждате интервюто, опитайте да следвате тези съвети, за да може ситуацията да бъде от истинска полза и на двете страни.

1. Обявете отрано. Още в началото на годината ясно заявете на служителите си, че работата им ще бъде оценявана. Подчертайте, че това ще стане с индивидуални разговори.

2. Задайте правилния тон. Всички мразят „сандвича на обратната връзка” – комплименти, после критика и накрая подслаждане с още приятни думи. Изпратете позитивно послание към служителите си, като се фокусирате основно върху силните им страни и постиженията им. Онези, които са се справили зле обаче трябва честно да бъдат уведомени и вие трябва да изискате подобряване на резултатите.

3. Избягвайте да говорите за пари. Ако това е възможно, не споменавайте нищо за бонуси и компенсации по време на разговора. Ако се налага да го направите обаче, просто изложете информацията още в началото на събеседването.

По материали от Harvard Business Review.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ