Съюзи на пилоти критикуват властите, че се презастраховат със затварянето на небето
Пилоти и авиационни специалисти засилиха критиките си срещу властите и ги обвиниха, че се презастраховат, като забраняват полетите заради облака пепел от изригналия вулкан в Исландия, който се носи над Европа.
Асоциацията на холандските граждански пилоти настоява полетите да бъдат подновени. Според пилотите полетите до някои дестинации са напълно възможни.
Ръководителите на двете най-големи авиокомпании в Германия „Луфтханза” и „Еър Берлин” разкритикуваха решението да бъде затворено небето. „Германското въздушно пространство беше затворено заради компютърна симулация в изследователския център „Vulcanic Ash Advisory” в Лондон”, заяви ръководителят на „Еър Берлин” Йоахим Хунолд. По тези данни германската метеорологична служба е направила разчети за областите, в които може да има вулканична пепел. До момента никой в Германия сам не е измерил има ли изобщо вулканична пепел в германското въздушно пространство и колко е тя.
Нощес тестови полети на холандската авиокомпания KLM и на германската „Луфтханза” показаха, че в атмосферата има малко вулканична пепел и няма опасност.
В момента Европейската комисия преговаря с националните правителства и с Евроконтрол да бъдат разрешени някои полети при определени условия.
Швейцария, Полша, България, Румъния и Украйна отвориха своето въздушно пространство.
Европейска организация за безопасност на въздухоплаването Евроконтрол очаква около 84% от всички планирани за днес полети в Европа да бъдат отменени. Това е най-големият брой отменени полети от началото на проблемите заради изригването на вулкана в Исландия.
Министрите на транспорта на страните от ЕС ще проведат специална видеоконференция в понеделник, за да обсъдят кризата с въздушния транспорт.
Учените-------------
Науката има нужда от по-добри средства за изследвание, за да получи по-точна прогноза за движението на вулканичната пепел. Това би могло да намали значително хаоса във въздушния транспорт в Европа, който беше причинен след изригването на исландски вулкан. „В момента се прилагат твърде високи норми за сигурност”, заяви исландският геофизик Магнус Туми Гудмундсон. Според него моделите за разпространението на пепелта имат нужда от усъвършенстване, за да могат да предвиждат с по-голяма точност и достоверност движението на облака. „При по-добри данни можем да намалим чувствително ограниченията в транспорта, може би с около 1/4”, смята Гудмундсон.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.