Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Жената е 2023
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 1 / 4
Д-р Камелия Терзийска
Бизнесдама и преподавател, основател на „Брейн Сторм Консулт“
Д-р Камелия Терзийска
Бизнесдама и преподавател, основател на „Брейн Сторм Консулт“
Списание МЕНИДЖЪР ви предлага 4 безплатни статии
Остават ви още
3
статии за безплатно четене.
Влезте в акаунта си, за да можете да четете всички статии на списание МЕНИДЖЪР онлайн.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
Или продължете към безплатното съдържание на Мениджър News
БРЕЙН СТОРМ КОНСУЛТ успешно се развива вече 26 години и е специализирана в предлагането на цялостни бизнес консултации и управление на процесите във финансово-счетоводната дейност на стотици клиенти. Фокусирана върху качество и иновации, компанията непрекъснато разширява услугите си, които вече включват осчетоводяване на криптовалути, affiliate програми, drop shipping и специално разработена мотивационна система за заплащане. Едно от най-новите им предложения е дигиталното счетоводство, което предоставя пълна аналитичност на автоматизираните операции – от сканиран документ до 100% обработена и осчетоводена информация. „Брейн Сторм Консулт“ предлага услугите си и реализира успешни проекти в цялата страна и на международната сцена. Компанията е единствен и независим член на Международната мрежа за счетоводители, одитори и адвокати TAG (TIAG) Alliances, класирана на трето място в световната ранглиста от 2012 г. до днес. „Брейн Сторм Консулт“ създава дълготрайни партньорства и общности под името „Бизнес вселена“, в която вече има над 8000 компании.
Ментор, философ и вдъхновител на предприемачи и мениджъри в цялата страна, д-р Камелия Терзийска успява да съчетае в себе си доброта, нестихващо желание да помага и безкрайна енергия да успява в това. Заела сериозна ръководна позиция още от крехката възраст на 22 години, на 27 основава собствена компания – „Брейн Сторм Консулт“. Преминала е през управление на стотици бизнеси за близо 35 години неуморен труд. Преподавател е в три университета по седем икономически дисциплини и майка на три момчета.
Каква е вашата дефиниция за иноватор в управлението на бизнес? Какви качества трябва да притежава?
През целия ми професионален път съм прилагала иновативни решения. Още когато бях на 22 години и заемах длъжността главен счетоводител в държавно предприятие, търсех нови възможности за оптимизация на процесите. Стремя се да прилагам нестандартни решения, които да улесняват работата. През 1998 г. съществуваше счетоводен продукт, който беше бавен и тромав. Затова поисках да създадем нов, който наистина да задоволява нуждите на счетоводителите. Така разработихме софтуер „Мираж“. А после признанието дойде веднага – сред 200 конкуренти ние получихме златен медал на Пловдивския панаир. По-късно създадохме и Дигитален модул на софтуер „Мираж“, който е без аналог в страната и получи международно признание във Виена през 2020 г.
Иновациите често изискват задълбочено разбиране на пазарните тенденции и нуждите на клиентите. Как успявате да сте в течение на променящите се изисквания на клиентите и технологичния напредък, за да ги използвате в лидерския си подход?
Необходимо е да се проследяват новите тенденции и да се търси най-доброто решение. Моят ръководен принцип е: със скок в бъдещето, надживей своите конкуренти! За мен е от изключително значение да бъдат използвани най-новите технологии или направо да създаваме свои собствени. Обичам нестандартни решения, които прилагам както при мен, така и при моите клиенти. Те винаги ме водят до изключително високи резултати.
Навлизането в непознати територии неизбежно води и до изправяне пред неочаквани предизвикателства. Как оценявате и намалявате рисковете, когато се впускате в неизследвана територия?
Преди доста години ме попитаха: докога мислите да оправяте „чужди бакии“? Звучи много странно, но аз непрекъснато разплитам и подобрявам различни объркани процеси. Често ми се налага да навлизам в непознати територии, което за мен е изключително зареждащо. Един от примерите за това е работата ни в Министерството на земеделието. Там имахме изключителни предизвикателства и плувахме в непознати води. Беше трудно да преценим всички рискове, но успяхме да се справим по най-добрия начин – само за месец и половина направихме анализ с доклад от 1200 страници. Прегледах лично всичко и мисля, че получихме доста добър резултат.
Как насърчавате различните гледни точки и идеи, които могат да доведат до иновативни пробиви в търсенето на решения за развитие на бизнеса?
Ние анализираме средата, в която работи съответната организация или компания, като всеки от екипа ми дава своите идеи. Ценя тяхното мнение. В момента в „Брейн Сторм“ работят около 100 човека, изключителни специалисти, доказали се с времето. Но най-важното за мен е клиентът да получи качествено изпълнение в срок. А когато можем да добавим допълнителна стойност към ангажимента си, това е чудесен бонус както за него, така и за нас.
Кои са били най-големите предизвикателства за вас в професионална среда, които в крайна сметка са довели до ценни уроци и иновативни резултати? Какво научихте от този опит?
Интересен пример за това е голяма компания, която се занимава с производство на дрехи с над 300 човека персонал. Там заварих лоша организация, неефективни производствени процеси и ниски резултати. Отидох в предприятието като независим одитор през 2018 г. и още в началото имах директен сблъсък със собственика. Той беше човек, който не приема нови идеи. Исках да му докажа, че чрез иновация в начина на работа може да подобри своите резултати. Предложих му да оптимизирам процесите, като създам система за мотивация. Вярвах, че това е точното решение, и бях права. Но той не искаше дори да опита. Предложих му да го направя за него безплатно. Така го убедих и започнах работа. Проведох интервюта със служителите. Разбрах много неща и благодарение на това успях да създам система за възнаграждения, която допада на всички. Това бе иновативна система, която създадох в движение. След това буквално само за година постигна увеличение на оборота с 80%, а тъй като възнагражденията бяха обвързани с оборота, те също се повишиха с 80%. Хората започнаха да работят по-ефективно и да мислят за процеса, така както мислят за личните си дела ,и станаха сплотен екип. Бяха закупени и допълнително иновативни софтуери, с които дейността се проследява в абсолютни детайли.
Много лидери се борят да балансират между краткосрочни резултати и дългосрочни цели. Как управлявате този баланс?
Всичките кризи, през които преминахме през последните години, ни показаха, че трябва да бъдем много гъвкави и бързо да можем да променяме нашата политика за развитие на бизнеса. Затова за мен най-успешни са краткосрочните стратегически планове и цели. Когато предвидим всички рискове, можем да управляваме добре процеса и да постигаме успеха без излишни разходи и нерви.
Кои са вашите източници на вдъхновение за нови идеи?
Източник на вдъхновение може да бъде различна ситуация от нашия живот, дори случайно чут разговор. Всичко може да ме провокира да създам нови неща, но най-важното е действието. Обичам да доведа идеите си до край. Нужно е да сме една крачка пред своите конкуренти, а това става, когато чуваш, възприемаш, анализираш и реализираш. Така можеш да постигнеш успех във всяко едно начинание. Зареждат ме, разбира се, усмивките на хората, на които съм помогнала да реализират своите планове по успешен начин.
|
Ключови думи
жени
лидери
мениджмънт
ръководни позиции
бизнес
иноваторство
идеи
развитие