Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Tech Connect 2024
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 4 / 4
Електрически камиони зад завоя
Камионите и автобусите представляват едва 2% от превозните средства по пътищата на ЕС, но са причина за една четвърт от емисиите от транспорта
Електрически камиони зад завоя

Камионите и автобусите представляват едва 2% от превозните средства по пътищата на ЕС, но са причина за една четвърт от емисиите от транспорта


Европейският парламент прие стриктни цели за ограничаване на емисиите от тежкотоварните пътни превозни средства с 90% до 2040 г. в началото на април с оглед борбата с климатичните промени. Това ще се случва на стъпки, като средно новите камиони и автобуси в ЕС трябва да отделят 43% по-малко CO2 до 2030 г. спрямо нивата през 2019 г., 64% по-малко през 2035 г. и 90% – през 2040 г. Градските автобуси трябва да направят още по-рязък преход, като при тях 90% от продажбите трябва да са на модели с нулеви емисии до 2030 г., а пълното преминаване към автобуси с различно задвижване от изкопаеми горива трябва да е факт до 2035 г.
Обхватът на регулацията беше чувствително увеличен, така че да включва повече типове камиони, автобуси, влекачи и специализирани машини като например камиони за отпадъци. Реално над 90 на сто от продажбите на нови автобуси и камиони ще са покрити от ревизираните стандарти за въглеродни емисии, при около 65% досега. Малките камиони до 5 тона остават нерегулирани, но се очаква да бъдат обект на последващо разглеждане през следващите 3 години.
Между възможностите и недостатъците
Целите, както обикновено, са амбициозни, но средствата за постигането им остават неясни. Анализаторите са на мнение, че в момен...
Достигнахте максималния брой безплатни статии!
Ако желаете да продължите с четенето влезте в своя акаунт.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
|
Ключови думи
електрически камиони
електромобили
мобилност