Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Tech Connect 2024

Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 4 / 4

Електрически камиони зад завоя

Камионите и автобусите представляват едва 2% от превозните средства по пътищата на ЕС, но са причина за една четвърт от емисиите от транспорта

Автор:

Петър С. Стоянов

Електрически камиони зад завоя

Електрически камиони зад завоя

Камионите и автобусите представляват едва 2% от превозните средства по пътищата на ЕС, но са причина за една четвърт от емисиите от транспорта

Електрически камиони зад завоя
quotes
Европейският парламент прие стриктни цели за ограничаване на емисиите от тежкотоварните пътни превозни средства с 90% до 2040 г. в началото на април с оглед борбата с климатичните промени. Това ще се случва на стъпки, като средно новите камиони и автобуси в ЕС трябва да отделят 43% по-малко CO2 до 2030 г. спрямо нивата през 2019 г., 64% по-малко през 2035 г. и 90% – през 2040 г. Градските автобуси трябва да направят още по-рязък преход, като при тях 90% от продажбите трябва да са на модели с нулеви емисии до 2030 г., а пълното преминаване към автобуси с различно задвижване от изкопаеми горива трябва да е факт до 2035 г. Обхватът на регулацията беше чувствително увеличен, така че да включва повече типове камиони, автобуси, влекачи и специализирани машини като например камиони за отпадъци. Реално над 90 на сто от продажбите на нови автобуси и камиони ще са покрити от ревизираните стандарти за въглеродни емисии, при около 65% досега. Малките камиони до 5 тона остават нерегулирани, но се очаква да бъдат обект на последващо разглеждане през следващите 3 години. Между възможностите и недостатъците Целите, както обикновено, са амбициозни, но средствата за постигането им остават неясни. Анализаторите са на мнение, че в момен...

Достигнахте максималния брой безплатни статии!

Ако желаете да продължите с четенето влезте в своя акаунт.

Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg