Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Жената е 2024

Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 1 / 4

Всеки инвестира и плаща за по-добро преживяване с бранда

Миглена Копчева, второ поколение собственик и изпълнителен директор на „Ники“ ООД

Снимки:

Юлиян Донов

Всеки инвестира и плаща за по-добро преживяване с бранда

Всеки инвестира и плаща за по-добро преживяване с бранда

Миглена Копчева, второ поколение собственик и изпълнителен директор на „Ники“ ООД

Всеки инвестира и плаща за по-добро преживяване с бранда
quotes

Кои технологични тенденции ще променят проектирането и производството на търговско оборудване?

Динамичната бизнес среда и дигитализацията ще дадат положително отражение в производството и аз силно вярвам в това. Производството на търговско оборудване е ориентирано в изпълнението на проекти, където повторяемостта е много слаба. Всеки ден адаптираме процеси, машини, хора за изпълнението на един конкретен продукт, който никога няма да се повтори. Това е сериозен казус по посока пълното и надеждно внедряване на нови технологии в нашата дейност. Разбира се, че роботизирани системи, софтуери за проследяване на производствената ефективност и по-висока отчетност на свършената работа са приоритетна ос.

Това, което може да промени пейзажа, са системи и софтуери, които могат да разчитат техническите задания и да изготвят автоматизирано маршрути в производството – ще улеснят значително процесите между архитекти, дизайнери, производители и крайни клиенти. Тази автоматизация донякъде е налична и днес, но е толкова трудна за внедряване в едно бутиково производство, че почти я прави неприложима. Убедена съм, че до няколко години ще има системи и технологии, които ще могат да се приложат и в нашата действителност. По статистика до 8 години няма да има избор на работници в мебелните производства – една плашеща прогноза. Оказва се, че нямаме много избор и трябва да се адаптираме бързо с новите технологии.

Каква е ролята на хората в тази трансформация? Как подготвяте екипа си?

Макар да живеем в ера на изкуствен интелект, виртуална реалност, интелигентни роботи, ритейл индустрията инвестира огромни средства да накара хората да влязат в реални, физически магазини. Днес всеки инвестира и плаща за по-добро преживяване с бранда и това няма да измести физическите магазини, макар да има сериозна вълна от „умни магазини“ и обекти на самообслужване, където в реално време се следят предпочитанията на клиентите и времето, прекарано в разглеждане на един продукт.

Всичко, което правим, е строго индивидуално за всеки бранд, за всеки пазар и това само по себе си изключва автоматизацията и пълната автономност на производството. Тук хората са движещата сила – тяхната мотивация да се адаптират, да се учат, да се напасват. Индивидуалността е всичко. Това е нашата посока – да намерим най-правилния подход и да отговорим на търсенето на пазара. Някой хора се адаптират с новостите, други не успяват и отпадат, но според мен това е естественият процес на нещата. 

GAME ON: Представете си, че всяка нова инициатива, която започвате в екипа, е като филм. Какъв жанр биха били проектите ви?

Аз бих определила стила като трилър – има от всичко по малко. Ако разглеждаме инициативата като нов проект, който започваме, то стиловете могат да са силно динамични. Има проекти, които са леки, приятни и преминават през всички звена с усмивка. Клиентът е доволен, екипът е удовлетворен и мотивиран – истинска романтика. Но има и такива, които са същинска драма – където трябва да се поставиш на мястото на клиента и същевременно да защитиш нуждите на екипа си, и за съжаление, не всеки път има щастлив финал.

Tя е... силно ориентирана към управлението на процеси, маркетинга и развитието на нови перспективи. Познава всеки служител във фабриката и не се свени да стъпи в обувките на всеки оператор. Ежедневно работи в посока на модернизирането на процесите в компаниите и максимизирането на постигнатите резултати. Завършила е масови комуникации и международна MBA програма с профил управление на семеен бизнес.

„НИКИ“ ООД е българска семейна компания с над 30-годишен международен опит. Нейната основна дейност е проектиране и производството на търговско оборудване, обзавеждане на магазини и други обществени пространства. Компанията реализира успешно проекти за конгломерати като Hugo Boss, Lego, L'Oreal, Celio, AEG, Carrefour, Sephora и др. През 2017 г. с оглед на нарастващия обем работа и необходимостта от поливалентност Копчева съвместно със своя съпруг създава „Лигнатер“ ООД, специализирана в дървообработката, и така компанията затваря целия цикъл на производство. Миглена участва активно и в управлението на „НИКИ Ротор Авиейшън“ ООД – първия и единствен производител на автожири в България.

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ