Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Жената е 2024
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 1 / 4
Всеки инвестира и плаща за по-добро преживяване с бранда
Миглена Копчева, второ поколение собственик и изпълнителен директор на „Ники“ ООД
Всеки инвестира и плаща за по-добро преживяване с бранда
Миглена Копчева, второ поколение собственик и изпълнителен директор на „Ники“ ООД
Списание МЕНИДЖЪР ви предлага 4 безплатни статии
Остават ви още
3
статии за безплатно четене.
Влезте в акаунта си, за да можете да четете всички статии на списание МЕНИДЖЪР онлайн.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
Или продължете към безплатното съдържание на Мениджър News
Кои технологични тенденции ще променят проектирането и производството на търговско оборудване?
Динамичната бизнес среда и дигитализацията ще дадат положително отражение в производството и аз силно вярвам в това. Производството на търговско оборудване е ориентирано в изпълнението на проекти, където повторяемостта е много слаба. Всеки ден адаптираме процеси, машини, хора за изпълнението на един конкретен продукт, който никога няма да се повтори. Това е сериозен казус по посока пълното и надеждно внедряване на нови технологии в нашата дейност. Разбира се, че роботизирани системи, софтуери за проследяване на производствената ефективност и по-висока отчетност на свършената работа са приоритетна ос.
Това, което може да промени пейзажа, са системи и софтуери, които могат да разчитат техническите задания и да изготвят автоматизирано маршрути в производството – ще улеснят значително процесите между архитекти, дизайнери, производители и крайни клиенти. Тази автоматизация донякъде е налична и днес, но е толкова трудна за внедряване в едно бутиково производство, че почти я прави неприложима. Убедена съм, че до няколко години ще има системи и технологии, които ще могат да се приложат и в нашата действителност. По статистика до 8 години няма да има избор на работници в мебелните производства – една плашеща прогноза. Оказва се, че нямаме много избор и трябва да се адаптираме бързо с новите технологии.
Каква е ролята на хората в тази трансформация? Как подготвяте екипа си?
Макар да живеем в ера на изкуствен интелект, виртуална реалност, интелигентни роботи, ритейл индустрията инвестира огромни средства да накара хората да влязат в реални, физически магазини. Днес всеки инвестира и плаща за по-добро преживяване с бранда и това няма да измести физическите магазини, макар да има сериозна вълна от „умни магазини“ и обекти на самообслужване, където в реално време се следят предпочитанията на клиентите и времето, прекарано в разглеждане на един продукт.
Всичко, което правим, е строго индивидуално за всеки бранд, за всеки пазар и това само по себе си изключва автоматизацията и пълната автономност на производството. Тук хората са движещата сила – тяхната мотивация да се адаптират, да се учат, да се напасват. Индивидуалността е всичко. Това е нашата посока – да намерим най-правилния подход и да отговорим на търсенето на пазара. Някой хора се адаптират с новостите, други не успяват и отпадат, но според мен това е естественият процес на нещата.
GAME ON: Представете си, че всяка нова инициатива, която започвате в екипа, е като филм. Какъв жанр биха били проектите ви?
Аз бих определила стила като трилър – има от всичко по малко. Ако разглеждаме инициативата като нов проект, който започваме, то стиловете могат да са силно динамични. Има проекти, които са леки, приятни и преминават през всички звена с усмивка. Клиентът е доволен, екипът е удовлетворен и мотивиран – истинска романтика. Но има и такива, които са същинска драма – където трябва да се поставиш на мястото на клиента и същевременно да защитиш нуждите на екипа си, и за съжаление, не всеки път има щастлив финал.
Tя е... силно ориентирана към управлението на процеси, маркетинга и развитието на нови перспективи. Познава всеки служител във фабриката и не се свени да стъпи в обувките на всеки оператор. Ежедневно работи в посока на модернизирането на процесите в компаниите и максимизирането на постигнатите резултати. Завършила е масови комуникации и международна MBA програма с профил управление на семеен бизнес.
„НИКИ“ ООД е българска семейна компания с над 30-годишен международен опит. Нейната основна дейност е проектиране и производството на търговско оборудване, обзавеждане на магазини и други обществени пространства. Компанията реализира успешно проекти за конгломерати като Hugo Boss, Lego, L'Oreal, Celio, AEG, Carrefour, Sephora и др. През 2017 г. с оглед на нарастващия обем работа и необходимостта от поливалентност Копчева съвместно със своя съпруг създава „Лигнатер“ ООД, специализирана в дървообработката, и така компанията затваря целия цикъл на производство. Миглена участва активно и в управлението на „НИКИ Ротор Авиейшън“ ООД – първия и единствен производител на автожири в България.
|
Ключови думи
„НИКИ“ ООД
мебели
авиожири
бизнес