Специални издания СПЕЦИАЛНО ИЗДАНИЕ /// Creative Bulgaria 2024
Списание МЕНИДЖЪР Ви предлага 4 безплатни статии от броя — 2 / 4
Томаж Поредош: Аудиторията става все по-фрагментирана
Рекламите по линейната телевизия постигат 100% видимост, а BVOD ги следва с 95%. Това рязко контрастира с процента на видимост на глобалните цифрови платформи, като YouTube (21%), Instagram (11%), Facebook (8%) и TikTok (6%)
Томаж Поредош: Аудиторията става все по-фрагментирана
Рекламите по линейната телевизия постигат 100% видимост, а BVOD ги следва с 95%. Това рязко контрастира с процента на видимост на глобалните цифрови платформи, като YouTube (21%), Instagram (11%), Facebook (8%) и TikTok (6%)
Списание МЕНИДЖЪР ви предлага 4 безплатни статии
Остават ви още
2
статии за безплатно четене.
Влезте в акаунта си, за да можете да четете всички статии на списание МЕНИДЖЪР онлайн.
Ако нямате регистриран акаунт може да си направите на ZinZin.bg
Или продължете към безплатното съдържание на Мениджър News
Томаж Поредош е AdSales директор за Централна и Източна Европа на Warner Bros. Discovery. Той има осем години опит в различни функционалности в компанията, а също така и дълбоки познания за телевизионния и медийния бизнес. У нас WBD има 8 отворени за реклама платени телевизионни канала: Discovery, TLC, Eurosport, Travel Channel, ID, Cartoon Network (Turner), Cartoonito (Turner) и HTGV. Освен това компанията държи глобалните права за олимпийските игри в Париж 2024.
Какво е значението на кабелните канали в модерния свят - и на глобално, и на регионално ниво. И има ли разлики в регионите - например в Централна и Южна Европа?
Линейните канали продължават да заемат ключово място в медийния пейзаж в световен мащаб и в региони като Централна и Южна Европа, бившите югославски държави и България. Те са от решаващо значение за разпространението на съдържание и достигането до широка аудитория от различни демографски групи, а този широк обхват е важен за събития на живо, като спортни събития и телевизионни риалити предавания, които привличат голям брой зрители и са ключов фактор за рекламодателите, които се стремят към ефективни за бизнеса им кампании. В България линейните канали са предпочитани от рекламодателите заради програмно съдържание, което позволява таргетиране на различни сегменти от населението.
Ако погледнем региона - да, има разлика. Тя е породена от цифровата инфраструктура и от културните предпочитания. В някои райони се наблюдава по-силна гледаемост на линейната телевизия, което често се дължи на по-бавния преход към цифрови платформи.
Вече сме в дигиталната ера, но телевизионната реклама продължава да е важна за марките. Защо?
Рекламодателите оценяват уникалната способност на телевизията да достига до клиенти от различни демографски, географски и психографски сегменти, изграждайки разпознаваемост на марката и доверие към нея. И днес присъствието на дадена марка по телевизията предава ниво на легитимност и надеждност, което е от решаващо значение за възприемането от аудиторията.
Предимството ѝ е също така, че достига до демографски групи, които са по-слабо представени в цифровите платформи, което осигурява по-цялостно покритие на аудиторията.
Как влияе фрагментираността на телевизионната публика на рекламодателите? И каква роля имат зрителските навици, ако искаме една реклама да има максимален ефект?
Разнообразието на тематични медийни канали и платформи доведе до фрагментация на аудиторията. WBD e пример, че този модел работи – общата ни насоченост към реалити формати е фрагментирана в канали за лайфлстайл и взаимоотношения като TLC, през интериор и тип “направи си сам“ като HGTV, до истински престъпления с Investigation Discovery. Съдържанието във всеки от тях е съобразено с това, което би било възприето като забавно и би привлякло аудиторията. Тази фрагментация представлява сложен пейзаж за рекламодателите.
Но разнообразието и спецификата на нишовите канали има положителен ефект, тъй като те дават възможност на рекламодателите да достигнат до целевите си аудитории по-пряко и с потенциално по-ниски инвестиции, което води до по-висока ефективност. Като ползваме подробен анализ на данните, имаме възможност да идентифицираме и разберем нишовите аудитории, което ни позволява посланията да бъдат по-прецизни и да увеличат както степента на ангажираност, така и тази на конверсия.
Казвате данни и това е добре, защото съвременният свят работи с данни. С какви данни разполагате вие, за да подкрепите думите си?
Бих цитирал съвместното проучване, проведено от RTL Saleshouse и Atmedia, което предоставя убедителни данни за ефективността на местните видеореклами в линейните канали в сравнение с глобалните цифрови платформи, като подчертава няколко ключови предимства. Според него местните видеореклами в линейните телевизионни канали и BVOD (Broadcast Video on Demand) са почти три пъти по-ефективни от тези в глобалните платформи. Тази забележителна ефективност се дължи на по-високата видимост и степен на ангажираност на линейните канали с аудиторията. По-конкретно, рекламите по линейната телевизия постигат 100% видимост, а BVOD ги следва с 95%. Това рязко контрастира с процента на видимост на глобалните цифрови платформи, като YouTube (21%), Instagram (11%), Facebook (8%) и TikTok (6%), което показва, че рекламите по линейните канали е много по-вероятно да бъдат видени и възприети от зрителите.
По последни данни зрителите прекарват значително повече време в гледане на реклами по линейна телевизия и BVOD, като рекламите по линейна телевизия се гледат през 58% от времето, а рекламите по BVOD - през 75% от времето. Това ниво на ангажираност значително надхвърля рекламите в цифровите платформи, като подчертава дълбочината на зрителското внимание и ангажираност.
Други данни показват, че рекламите по линейните канали са по-запомнящи се, което подпомага разпознаването и припомнянето на марката.
Какво очаквате от бъдещето на телевизионната реклама?
Бих казал по-голяма автентичност и по-дълбоко ангажиране на потребителите. Потребителите се насочват към марки, които предават свързани с тях послания чрез разказване на истории. Едновременно с това пейзажът на телевизионната реклама ще продължи да интегрира цифровите и линейните стратегии, като подобри таргетирането, персонализирането и измерването. Тази еволюция ще открие повече възможности за интерактивна и адресируема реклама, позволявайки на рекламодателите да използват данни за създаване на насочени и завладяващи рекламни „преживявания“.
Олимпийските игри в Париж са най-голямото спортно събитие в света тази година. Обаче колко големи са те за вашата мрежа от канали?
Предстоящите Олимпийски игри са ключов момент за телевизионната ни марка Eurosport и WBD, тъй като отбелязват завръщането на игрите в европейски град след повече от десетилетие. Напълно сме се посветили на това Олимпийските игри през 2024 г. да бъдат отражение на „най-доброто от Франция“. Това е възможност за нас да затвърдим ролята си на европейски дом на Олимпийските игри.
Плановете ни са разработени така, че да предложат на зрителите несравнимо изживяване. Eurosport 1 ще акцентира върху ключови дисциплини като лека атлетика, гимнастика и отборни спортове. В същото време Eurosport 2 ще осигури регионален фокус, като ще обърне внимание на местни герои и дисциплини от локален интерес, като тенис, фехтовка, плуване и хандбал. Новото за Париж е, че въвеждаме регионално студио на живо, базирано в Букурещ. То ще се излъчва преди началото на събитията и ще включва гости от всички региони, включително от България, за да добавим повече регионална дълбочина и да засилим връзката с локалните си зрители. Всичко от Олимпийските игри ще може да се гледа и в стрийминг платформата ни Мах, което показва синергията между различните ни бизнеси. Нека обаче не забравяме, че Игрите са периодично събитие, и макар да са лиценз, с който се гордеем, Eurosport има лоялна аудитория основно заради турнирите от Големия шлем, колоездачните обиколки, зимните спортове, снукъра и т.н.
|
Ключови думи
аудитория
реклама
дигитална реклама
Томаш Поредош