Ключова дума
|Автори
|Advertorial
|Фотогалерия
|Финанси
|Реклама
|Политика
|Лидерство
|Компании
|България
|Стил
|Свят
|ПР и събития
|Политика
|Общество
|Енергетика
|Бизнес
|Туризъм
|Общество
|Лица
|Култура
|Криейтив
|Класации
|Техники за успех
|София
|ЕС
|Екран
|Банки
|Мениджмънт
|Светска хроника
|Технологии
|Хороскоп
|Маркетинг
|На днешната дата
|Любопитно
|Всичко от деня
|Цитат на деня
|Job Мениджър
|Виц на деня
|Коментари
|Жената е ...
|За нас
|Реклама
|ISO 9001-2015
|Fractal Games
|Декларация за поверителност
|Икономика
|M Events
|M Видео
|Коментари
|Избори за местна власт/2023
|Политика за бисквитки
|Съдът на ЕС забрани заблуждаването на потребителите с "награди"
Съдът на Европейския съюз забрани прилагането на агресивни търговски практики, които заблуждават потребителя, че е спечелил награда, но впоследствие се оказва, че за да я получи, трябва да направи някакъв разход.
Казусът, по който се произнесе съдът е въз основа на дело срещу пет британски фирми, специализирани в разпространение на рекламни материали. Те изпращали лично адресирани писма, купони и други рекламни притурки от вестници и списания. В тях съобщавали на потребители, че са спечелили награди, за които впоследствие трябвало да доплащат значителни суми. Някои от писмата предлагали като "награда" круизи в Средиземно море, ако клиентът плати застраховката за пътуването, разходите за храна и напитки по време на пътуването, както и пристанищните такси. При тези условия, за да участват в този круиз, две двойки от по двама души трябвало да заплатят по 399 паунда на човек. Освен от допълнителните разходи за наградите, компаниите се облагодетелствали като получавали част от стойността на обажданията на посочените от тях телефони и sms-и за осведомяване за наградите.
Службата за лоялна търговия на Великобритания е издала разпореждане петте фирим да прекратят този тип практики. Съдът на ЕС разширява тълкуването на забраната си като добавя в мотивите си, че агресивните търговски практики чрез заблуждаващи съобщения за реклама са забранени, дори ако разходите, които потребителите трябва да направят са незначителни в сравнение със стойността на наградата или дори ако не носят никаква печалба на търговеца.
По данни на българската Комисия за защита на потребителите у нас най-разпространени са няколко схеми на нелоялни търговски практики: предоставяне на невярна, подвеждаща или заблуждаваща информация в рекламни брошури и съобщения; премълчаване и прикриване на съществена информация в интернет-съобщения до потребителя; агресивни и непоискани търговски съобщения до потребителя чрез SMS през мобилните телефони.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.