Искате по-добри служители? Ричард Брансън казва, че трябва да започнете с една проста стратегия

Преди години сър Ричард Брансън уцели десетката, когато каза: „Винаги съм вярвал, че начинът, по който се отнасяте към служителите си, е начинът, по който те ще се отнасят към клиентите ви, и че хората процъфтяват, когато са хвалени.“
Просто е, нали? Но някак си много компании все още пропускат това. Те не успяват да схванат основната идея, че хората се нуждаят от позитивно утвърждаване на работното място.
Напоследък съм очарован от идеята да се работи с повече човечност. Това е убеждението, че когато ръководите с повече човечност, любов и истинска връзка, вие не просто създавате по-добро работно място – вие генерирате по-добри бизнес резултати.
Как всъщност изглежда на практика „да работиш по-човешки“ или „хуманно“? Нека за секунда оставим настрана готините програми за бонуси и награди. Забравете за стените за катерене и безплатните лакомства. Може би най-пренебрегваната, но в същото време и най-мощната, стратегия за по-човешко отношение се крие в честото признаване на заслугите на служителите.
Защо признанието е важно
Тъй като все повече хора търсят смисъл в работата си, признанието се очертава като основен двигател на ангажираността. То не е просто нещо хубаво – то е гориво за мотивация, задържане на персонала и лоялност.
Някои от данните от САЩ, които съм проследявал през годините, са отрезвяващи. Според Gallup:
- Повече от половината (55 процента) от служителите в САЩ изобщо не получават признание.
- Само трима от 10 служители в САЩ са категорично съгласни с твърдението, че през последните седем дни са получили признание или похвала за добра работа.
- Само 32 процента от служителите са категорично съгласни с твърдението, че получават справедливо и равноправно признание на работното място.
Стратегия за признание на служителите, която работи
Признанието е свързано с човешкото взаимодействие – как лидерите гледат на служителите си като на ценни сътрудници и как служителите се чувстват видени и чути. Основната цел е то да бъде смислено. Според обширни изследвания, които съм документирал, има четири ясни стъпки, необходими за смислена стратегия за признание. Ето стъпка по стъпка една стратегията за признание:
- Специфично: Признанието е свързано с конкретно действие или поведение, което е предприел човекът.
- Често: Признанието трябва да е често и навременно, за да бъде смислено.
- Лично: Даващият признанието го персонализира с информация, която знае за получателя, така че той да се чувства оценен.
- Ориентирано към въздействието: Признанието очертава резултата или въздействието на поведението, показвайки положителния ефект от действието.
Грижа: Критичната съставка
Думите на Брансън са чудесно напомняне, че сърцето на всеки бизнес са неговите хора. Когато ръководите с похвали и се отнасяте към служителите с грижа и достойнство, както Брансън е направил със собствената си работна сила, вие не просто създавате по-добри компании – вие създавате по-добри човешки преживявания. Тази концепция трябва да бъде подкрепена с действия, за да работи.
Не забравяйте, че признанието работи само когато идва от място на истинска грижа. Ако го правите просто, за да отметнете нещо от списъка си, хората ще го усетят.
Преди да отдадете нужното признание на някого, уверете се, че сте му показали, че наистина ви е грижа – за работата му, за неговото развитие и за неговата човечност. След това приложете на практика стъпките, които изложих по-горе. Бъдете ангажирани. Празнувайте победите им. Забелязвайте усилията им.
Защото, когато хората се чувстват видени и оценени, те не просто вършат по-добра работа – те влагат пълния си потенциал в нея.
…………..
Марсел Шванц, основател на Leadership From the Core, за Inc.com
Превод и редакция: Георги Георгиев
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.