Как лидерите могат да изградят култура на учене

Как лидерите могат да изградят култура на учене

За повечето фирми последните няколко години поставиха нови предизвикателства по отношение на задържането на служителите. Моята компания не е по-различна. Съвсем наскоро измислихме стратегии, които ни помагат да привличаме и задържаме най-добрите таланти. Една от стратегиите е да удвоим нашия ангажимент за непрекъснато учене.

С възхода на приложенията с изкуствен интелект служителите са все по-загрижени за пропуските в уменията. Проучване на Gallup от 2024 г. установи, че 22% от работниците се притесняват, че работните им места ще станат ненужни заради ИИ, спрямо 15% през 2021 г.

Нещо повече, скорошно проучване сред 4500 работници в САЩ, Обединеното кралство и Мексико установи, че 70% смятат, че обучението и развитието в тяхната организация може да се подобри. От по-младите служители на възраст между 18 и 34 години 44% обмислят да напуснат работата си поради недостатъчно възможности за развитие.

Представители на всички поколения обаче споделят, че предпочитат да повишат уменията си за нова роля в текущата си компания, отколкото да намерят нова позиция в друга компания. И ако задържането не е достатъчна причина да се инвестира в повишаване на уменията, то трябва да се отбележи, че това може да стимулира и иновациите. Културата на учене помага на служителите да култивират „нагласа за растеж“ - терминът на психолога Карол Двек, които описва постоянната отвореност към придобиване на нови знания и умения. Вместо да приемат статуквото, членовете на екипа непрекъснато търсят нови и по-добри решения.

Ако сте решени да подобрите непрекъснатото обучение на вашите служители, има три стратегии, които бяха от полза за моя екип.

Внедряване на ученето в ежедневието  

Когато става въпрос за осигуряване на гаранция, че служителите се възползват от възможностите за повишаване на уменията, мениджърите трябва да започнат с подчертаване на това как това може да им бъде от полза. Проучванията са установили, че служителите, които се запишат в безплатни образователни програми, получават 2,4 пъти по-високо увеличение на заплатите, отколкото неучащите през първата си година на продължаващо обучение, и е с 80% по-вероятно да бъдат повишени.

Но най-голямата бариера пред повишаването на уменията обаче е времето. Проучванията показват, че по време на средна 40-часова работна седмица служителите имат само 24 минути за учене.

Следователно, включването на възможности за допълнително развитие в съществуващия работен процес на служителя го улеснява да продължи образованието си. Това означава вплитане на обучението в места, платформи и дейности, в които те вече се включват. Например, те биха могли да използват ИИ, за да се обучат на инструмент, който ще използват, за да завършат текущия си проект. Както Катрин Диас, главен директор по хората на Cognizant, каза пред „Файненшъл таймс“, сега служителите се учат в по-кратки периоди на работа. Вместо половин ден обучение в класната стая, някои работници участват в онлайн обучение само за пет минути, когато възникне проблем по време на работния им ден.

Може да изисква промяна в мисленето, но в крайна сметка включването на усъвършенстването на уменията в работния процес максимизира въздействието ученето, като същевременно намалява времевия ангажимент за служителите.

Индивидуално обучение за отделните служители

Може да сте виждали заглавия за компании от Fortune 500, които плащат за висшето образование на свои служители. Това е щедра идея, но може да тя не е достъпна за всички организации или желана от всички служители.

Днешните служители искат повишаване на уменията, което е съобразено с техните специфични кариерни нужди. Проучване от 2024 г. установи, че 68% от работниците смятат, че обучението на работното място е универсален подход. Персонализираното обучение, от друга страна, може да повиши удовлетвореността и ефективността на служителите. Същото проучване установи, че 89% от работниците казват, че биха се почувствали насърчени, ако работодателите им предложат специално обучение за техните роли.

Така че, докато предлагат образователни възможности през работния ден, лидерите трябва да гарантират, че служителите могат да съпоставят обучението с техните цели. ИИ може да бъде мощен инструмент в това отношение, за учене като цяло и придобиване на способности в сферата на изкуствения интелект в частност. Както IBM обяснява, работодателите могат да използват генеративен ИИ, за да създадат персонализирани възможности за обучение, с програми за обучение, които комбинират необходимото ИИ образование със специфични инструкции за уникалната работа на служителя.

Автоматизиране на възможностите за обучение

Улесняването на обучението на служителите може да бъде трудоемка задача сама по себе си. Повечето организации обаче нямат ресурсите за създаване на такава роля, нито им е необходимо. Все по-голям брой автоматизирани инструменти могат да направят обучението неразделна част от културата на вашата компания.

Някои организации, например, разчитат на автоматизирани платформи, за да наблюдават целия процес на обучение – от автоматизиране на регистрацията през определяне на нужните умения за подобряване и до свързването на служителите с ментори. На по-детайлно ниво инструментите за насочено обучение могат да дадат възможност на служителите да повишават уменията си според техните графици и цели с минимална външна помощ. Можете да идентифицирате нуждите от обучение, да автоматизирате „задачи“ и др. Организациите могат също така да използват автоматизирани инструменти за оценка и подобряване на програмите за обучение. С автоматизацията мениджърите и служителите могат да се съсредоточат върху по-значими задачи, без да оставят повишаването на уменията настрана.

Днешните лидери имат за задача да създадат работни места, които наблягат на продължаващото образование. Тези усилия ще се провалят, ако лидерите не дадат възможност на служителите да отделят време за учене в работните си дни. Това е малка, ежедневна инвестиция, която ще се изплати многократно с времето.

……………

Айтекин Танк, основател на JotForm за FastCompany.com

Редактор: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ