Пет въпроса, които мениджърите трябва да задават на служителите си всяко тримесечие

Пет въпроса, които мениджърите трябва да задават на служителите си всяко тримесечие

Като мениджър е важно да поддържате линиите за комуникация отворени и да събирате информация, която ще ви помогне да бъдете по-ефективни. Има някои общи въпроси, които мениджърите трябва да задават относно благосъстоянието и ефективността преките си подчинени, но трябва да се подчертае, че честотата, с която повдигате тези въпроси, има значение.

Трябва да задавате подобни въпроси само веднъж на тримесечие, защото това дава възможност на служителите ви да прегледат последните няколко месеца и да предоставят отговори, които не са просто отражение на последните няколко дни работа.

Задаването на въпроси обаче носи със себе си отговорност да направите нещо с тази информация. Малко вероятно е служителите да продължат да искат да дават честни отговори на въпроси, ако смятат, че техният мениджър не предприема действия на база тези отговори.

Имайки това предвид, ето пет въпроса, които мениджърите трябва да задават всяко тримесечие. Ако имате тримесечна среща на екипа, можете да вградите версии на тези въпроси като част от срещата.

Как си?

Често питаме хората как се справят след като ги поздравим. Този вид социална смазка задвижва разговорите, но твърде често ние всъщност не търсим подробен отговор. Следователно, хората разработват стандартни отговори на този въпрос като „добре“ или „държа се“.

Периодично обаче е важно да питате вашите преки подчинени как се справят с намерението да чуете пълния отговор. Отговорът, който получавате, трябва да отразява как хората се справят като цяло - работа, здраве, дом, семейство и баланс между работа и личен живот.

Когато някой изпитва затруднения с някаква фаза от живота си, изразете съчувствие и попитайте дали можете да направите нещо, за да помогнете. Важно е да получите ясно разбиране за благосъстоянието на хората, отчасти защото може да има нещо, което вие или вашата организация можете да направите, за да бъдете полезни.

Дори и да не можете да направите нищо, разбирането на проблемите, с които хората се сблъскват, може да ви помогне да се запознаете в детайли с работата им и дори да прехвърлите определени отговорности от хората временно, за да им дадете време да се справят с трудностите, които изпитват.

Каква е голямата ти цел?

Бихте искали също така да имате добра представа за големите неща, които вашите подчинени искат да постигнат. Мениджърите трябва да зададат този въпрос, защото той надхвърля бизнес целите, които вероятно сте поставили на работно ниво. Важно е да знаете какво мотивира служителите в този момент.

Разбирането на мотивацията на вашите подчинени е нещо ценно, защото ако можете да им помогнете да постигнат целите си, тогава е вероятно те да продължат да се наслаждават на работата си и да полагат повече усилия.

Тези разговори също могат да бъдат полезни за определяне на реалистични очаквания. Много хора, които са нови на работното място, често се надяват да бъдат повишени бързо. Това не винаги е вариант. Даването на ясна представа на служителите за типичния кариерен път и колко време е необходимо за достигане на ключови етапи може да помогне да се избегне разочарованието, което изпиват служители, имащи погрешна визия за израстването в организацията.

Какво е голямото препятствие, пред което си изправен/а?

Работата би била лесна за вършене, ако е достатъчно просто да положите малко усилия и проектите да започнат да придвижат напред по права линия. Както знаете, това рядко се случва. Вместо това, решаваща част от успеха е идентифицирането на пречките пред проектите и отстраняването на тези проблеми.

Ключова роля, която трябва да играете като мениджър, е да помогнете на екипа си да идентифицира препятствията и да осигури стратегии и подкрепа, за да ги преодолеете. Вашият опит вероятно ще помогне на членовете на екипа ви да видят аспекти на ситуации, които им пречат. След това можете да ги наставлявате, за да могат по-добре да разпознават тези препятствия в бъдеще и да имат стратегии за справяне с тях.

Понякога пречките, които възпрепятстват напредъка по даден проект, включват хора или ресурси. В тези случаи вие, като мениджър, може да сте в по-добра позиция да се справите с тези проблеми, отколкото ваши преки подчинени.

Какво имаш нужда да знаеш?

Като мениджър вие също сте на предната линия в създаването на култура на учене. Развитието на уменията на членовете на вашия екип е важна част от вашата роля. Фокусът върху развитието започва, като попитате вашите подчинени какво биха искали да знаят.

Понякога нещата, които членовете на вашия екип трябва да научат, изискват допълнително обучение. Уверете се, че вашите служители използват всички образователни предимства, които организацията предоставя, за да научават нещо ново всяка година. Използвайте тези разговори, за да помогнете в планирането на този образователен път.

Виждаш ли нещо, което аз пропускам?

С преминаването към мениджърка роля започвате да се отдръпвате от ежедневната ангажираност със специфични задачи, които движат бизнеса напред. Може да се срещате по-рядко с клиенти или да сте по-малко ангажирани със създаване на съдържание, писане на програми или производство на продукти. Вместо това вие сте фокусирани върху стратегията и върху това да извлечете максимума от хората, които работят за вас.

Това означава, че губите от поглед положителните и отрицателните неща, които се случват на предните линии на вашата компания. Членовете на екипа ви могат да бъдат вашите очи и уши. Важно е да разберете как изглежда работата за тях.

Тази обратна връзка е ценна, защото може да осигури система за ранно предупреждение за неща, които могат да станат видими за ръководителите едва след известно време, като например спад на продажби, по-често връщане на продукти или текучество на служители.

Освен това стратегическите решения, които мениджърите вземат, могат да имат неочаквани последици. Често консултирането с вашите служители за дадени решения може да извади наяве проблеми, за които не сте се сетили. Дори ако продължите напред с този конкретен вариант, вие сте наясно с проблемите, които той може да причини, и можете да се подготвите за тях.

……………

Арт Маркман, когнитивен психолог и автор на книгата „Умното мислене“, за FastCompany.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ