По-малко негативизъм на работното място
Всички знаем какво е чувството да имаш лош ден на работа. Вместо да носите розови очила, носите червени очила. Всичко, а също така и всеки, ви утежнява работата. Дразните се на вашите колеги, които ви изпращат съобщения. Ядосват ви проблеми с вашата ИТ система. Раздразнените сте от промяна в маршрута ви до работното място.
Ако страдате от постоянен негативизъм по време на работа, това може да повлияе на производителността ви, защото прекарвате повече време в мислене за това колко и защо сте разстроени, вместо да правите каквото можете, за да повлияете положително на ситуацията си.
Като коуч по управление на времето, моята цел е да дам възможност на работниците да подобрят живота си. Това не означава, че можете да премахнете всички раздразнения или че никога няма да почувствате негативни емоции. Но това означава, че не е нужно да тънете в негативизъм всеки ден.
Ето три стратегии, които можете да започнете да използвате още сега, за да се чувствате по-добре на работа.
Практикувайте благодарност
Изследователите са открили, че отделянето на време за практикуване на благодарност може значително да намали стреса и депресията. Когато се съсредоточите върху това, което не е наред, винаги ще намерите нещо, за което да се ядосате. Когато обаче фокусът е върху нещо, което върви добре, ще постигнете обратния резултат.
Вместо да се фиксирате върху негативното, започнете да бъдете благодарни за всяко малко нещо. Може да сте благодарни, че сте живи днес и че сте достатъчно здрави, за да работите. Можете да сте благодарни, че имате работа, която осигурява дохода, от който се нуждаете, за да плащате сметките си. Ако работите от разстояние, можете да сте благодарни, че не се налага да пътувате всеки ден.
И всички трябва да отделяме време, за да сме благодарни за удобствата в живота си. Например, имате ли достъп до превозно средство, обществен транспорт, компютър, телефон и интернет? Или стабилни комунални услуги като електричество, газ и вода?
Склонни сме да приемаме толкова много неща за даденост всеки ден. Но когато се отдръпнем и помислим какво е правилното за нас, това наистина може да ни помогне да поставим всичко в перспектива.
Обяснете какво ви дразни
Различните хора преживяват ситуациите по различни начини. Нещо, което може да ви раздразни, като колега, който дъвче дъвка, или огромно правописни грешки в някакъв документ, може изобщо да не притеснява някой друг.
Ако не харесвате нещо, което някой на работа прави и е уместно да му дадете обратна връзка, то трябва да го уведомите. Възможно е те изобщо да не знаят, че ви притесняват и биха направили промяна, ако просто им кажете.
Ето няколко различни начина за предоставяне на обратна връзка:
- Индивидуално: Ако е възможно и препоръчително, общувайте на четири очи с човека относно нещото, при което бихте искали да видите промяна. Бихте могли да кажете нещо като: „Наистина ще съм благодарен, ако…“
- Колективно: Ако това, което ви притеснява, се отнася за голяма група хора, може най-правилният подход да бъде под формата на спокойно написан имейл, който призовава хората да направят промяна.
- Поведенчески: В някои случаи, вместо директно да заявите какво искате, най-добрата стратегия е да го демонстрирате чрез действията си. Например, може би спирате да отговаряте на съобщения след 18:00 часа, така че хората осъзнават, че трябва да изчакат до следващия работен ден, за да получат отговор от вас.
Може да ви бъде по-лесно да останете позитивни, когато предприемате действия за справяне с това, което ви притеснява.
Анализирайте други фактори
Ако се опитвате да бъдете благодарни и сте се справили с външните проблеми, но все още установявате, че страдате от негативизъм, тогава може би е време да пренасочите фокуса си навътре.
Понякога негативността към това, което се случва около нас, наистина може да бъде щит срещу някои неприятни емоции вътре в нас.
Може би се чувствате несигурни относно способностите си и сте нервни от възможността да получите критика. Може би сте претоварени, така че когато някой ви зададе легитимен въпрос, вие се разстройвате, защото чувствате, че не можете да се справите дори с още едно нещо. Единственият начин да преодолеете тези ситуации, които могат да причинят негативност, е да работите честно и смело върху собствените си проблеми.
И накрая, добре е да признаете дали може да има някакъв несвързан с работата стрес, който да влияе на настроението ви. Ако някой от родителите ви има здравословни проблеми, например, или имате проблеми във връзката си, този натиск може да проникне в това как се чувствате на работа. Може изобщо да не мразите работата си, а просто пренасяте личния си стрес в работната си среда.
Негативността е сериозна пречка, която трябва да се преодолее. Понякога животът е труден и човек има нужда да се отпуснете. Но ако откриете, че непрекъснато се чувствате негативно настроени към работата, опитайте тези стратегии, за да подобрите ежедневието си.
…………………….
Елизабет Грейс Саундърс, коуч по управление на времето и автор „Divine Time Management and How to Invest Your Time Like Money“, за FastCompany.com
Превод и редакция: Георги Георгиев
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.