Стратегията, която може да изстреля кариерата ви до върха
В много компании, независимо дали са големи или малки, се развиват иновационни проекти. Понякога те са странични проекти, стартирани от технически екипи, или са по-големи инициативи, ръководени от лидери на компании или ръководители на отдели в продажбите, маркетинга или разработката. Често тези проекти имат за цел да създадат нови вътрешни инструменти, които да улеснят работата на служителите, или са „разтегливи“ проекти, насочени към решаване на особено предизвикателни проблеми на клиентите.
Така или иначе, те обикновено са експериментални, което означава, че не винаги са добре финансирани и често в крайна сметка не носят резултати. Но те също могат да се превърнат в хитови продукти, които променят курса на вашата компания, а кариерата на човек. Някои примери за вътрешни фирмени проекти, които започнаха като „луди идеи“ и по-късно станаха известни имена, включват: Post-It Notes, Google Maps и конзолата за игри PlayStation.
Независимо дали тепърва започвате или вече сте достигнали високо ниво на корпоративната стълбица, работата по успешен разтегателен проект може да прескочи кариерата ви на следващото ниво. Но намирането на персонал за такъв проект може да бъде предизвикателство, тъй като повечето от тези инициативи не се комуникират широко в организацията. Ето няколко стратегии за успех в проекти за иновации.
Намерете иновационните проекти
Много иновационни проекти са тайни, така че намирането им може да отнеме известно време. За да намерите проект, който отговаря на вашите умения и интереси, започнете, като говорите с прекия си мениджър и споменете, че бихте искали да поемете допълнителна работа, за да разширите обучението и развитието си.
Ако вашият мениджър е съгласен с това (обикновено мениджърите насърчават подобна инициативност), следващата стъпка е да говорите с ръководителя на вашето бизнес звено. Попитайте ги кои са най-големите предизвикателства, проблеми и главоболия, пред които са изправени, и дали някой работи върху потенциални решения.
Разберете кои проекти са истински ракети
Проектите с потенциал са тези, които са междудисциплинарни и фокусирани върху решаването на конкретен проблем, както за вътрешни екипи, така и за външни клиенти. За да ги разпознаете трябва да задавате възможно най-много въпроси.
- Кой стартира проекта и за да реши какъв проблем?
- Кой друг участва?
- Колко време хората работят по него?
- Напускали ли са хора от екипа и по какви причини?
- Какви са препятствията, пред които е изправен проектът и как екипът ги е преодолял?
- Колко близо е екипът до пускането на използваем продукт? Кой ще използва продукта?
Превърнете се в незаменими
За най-обещаващите проекти за иновации вероятно ще има опашка от хора, които искат да се присъединят. Така че след като изберете проект, към който искате да се присъедините, трябва да направите една своеобразна презентация, в която обяснявате с какво може да допринесете за неговото развитие. Прегледайте възможно най-много за проекта: обхват, документация, планове, сътрудници и т.н. След това помислете внимателно как вашият опит може да изведе проекта на следващото ниво и къде може да се наложи да подобрите уменията си, за да бъдете по-ценен за него. Може например да има смисъл да вземете няколко курса за обучение за техническо сертифициране. След като сте сигурни в мястото си в проекта, обърнете се към ръководителя на екипа с предложение от една страница, очертаващо точно как бихте допринесли са неговия успех. И не забравяйте ясно да очертаете как ще вместите тази допълнителна работа в съществуващите си задължения. Може да се нуждаете от разрешение от вашия ръководител и вероятно ще трябва от време на време да работите вечер и през уикендите.
Станете сътрудникът, на който всеки може да разчита
След като получите разрешение да се присъедините към проект за иновации, не позволявайте възможността да бъде пропиляна. Това е вашата възможност да създадете нещо, което може да промени траекторията на вашата компания и кариера. Уверете се, че всички в проекта знаят с какво планирате да допринесете и се постарайте да надминете очакванията. Някои области, в които можете да добавите допълнителна стойност, без значение какъв е проектът, включват създаване на ориентиран към потребителя план за развитие, който поставя клиента в центъра на продукта и провеждане на проучвания сред клиенти, наблюдения и фокус групи.
Преди Amazon Go или мобилното приложение на Starbucks да съществуват, хората в тези компании са имали смелите идеи да създадат тези продукти от нулата. Работата по проекти за иновации е вълнуваща, но може да бъде и разочароваща, тъй като започва бомбастично, но понякога завършва със сълзи. Когато вдигнете ръка, за да се присъедините към подобен проект, вие поемате не само допълнителна работа, но и допълнителен риск. Не забравяйте, че дори ако проектът се провали, вие сте възприели начин на мислене, в който рискът не е нещо, което да се избягва. И това прокарва пътя към бърз кариерен растеж.
……….
Дан Крймър, главен изпълнителен директор и основател на IA Collaborative, за FastCompany.com
Превод и редакция: Георги Георгиев
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.