6 бързи стратегии за вписване на новото работно място

6 бързи стратегии за вписване на новото работно място

Светът се промени драстично за две кратки години, което накара много от нас да се замислят за кариерното ни бъдеще. Ако сте сред милионите служители, които по една или друга причина са променили работното си място през тези две години, може да сте попаднали в една необичайна ситуация.

Може контактите ви с новия екип да се ограничени само до видео срещи чрез различни приложения. Вместо да имате реални преживявания с тези хора, които да ви помогнат да запомните техните имена и да си изградите мнение за тях като личности, вие трябва да прекарвате време в търсене на правилния човек за някаква задача и опити за получаване на помощ през мрежата.

Добрата новина е, че можете да използвате някои бързи стратегии, за да се впишете възможно най-бързо в новото работно място, да изградите взаимоотношения с вашите колеги и да започнете да демонстрирате вашата стойност.

Започнете да изграждате персоналния си бранд

Всичко започва с идентифицирането на три неща, които бихте искали всички да знаят за вас. Тук може да обърнете внимание на видовете проблеми, които умеете да разрешавате, или пък на вашите интереси и резултатите, които сте постигнали на миналото работно място. Можете да се концентрирате върху силните си страни и начините, по който сте ги използвали в миналото. Когато сте ясни и преднамерени в комуникацията си, ще можете естествено да внесете тези факти за вас в разговорите с другите и съответно да помогнете на хората да разберат по-бързо кой сте всъщност.

Дайте си дефиниция за успех

Едно от най-ценните упражнения, с които може да се захванете, е да дадете дефиниция за това какво според вас означава да бъдете успешни във вашата роля в работа. Какво трябва да постигнете за първите шест месеца или година от началото на работата? Потърсете мнението и на вашите колеги и ръководители. По този начин бързо ще получите представа за това как можете да бъдете най-полезни и дали вашите очаквания отговарят на тези на останалите.

Задайте въпроси, които не можете да питате по-късно

През първите 90 дни в новата работа ще имате свободата да задавате чувствителни въпроси като човек, който все още се учи. Не пропилявайте тази възможност . Разберете „как наистина се правят нещата“ в работата и всички неписани правила, с които е добре да сте наясно. Това ще ви даде добра представа за фирмената култура и ще ви помогне да избегнете някои грешки.

Попитайте кой трябва да бъде включен в различните видове решения и как се вземат решенията. Това ще ви помогне да идентифицирате официални и неформални лидери. Опитайте да разберете кой в компанията играе най-важна роля за вашия успех и доколко може да разчитате на неговата подкрепа.

Намерете баланс между отношенията и резултатите

Дори и да сте си поставили за основна цел да постигнете добри резултати, за да покажете, че сте точния човек за работата, не пропускайте възможността да опознаете колегите си и да им помогнете да опознаят вас през първите няколко месеца. Положете основите за едни по-добри отношения, изградени на база взаимно доверие. Не е нужно това да бъде процес, който отнема дълго време. Отделянето на 10 минути за представяне и кратък разговор с ваш колега помага много. Просто проявете искрен интерес и не губете времето на другия.

Развийте отношения на всички нива

Не правете грешката да се съсредоточите върху култивирането на отношения само с хора, които са на по-високи нива в йерархията от вас. Обратната връзка от вашите колеги може да има голямо влияние върху начина, по който вашият шеф и останалите ви възприемат. Потърсете информация за това кои хора трябва да познавате и какво трябва да знаете за тях. След това установете редовен ритъм за срещи с тези хора, било то веднъж в тримесечието или за 15 минути на седмица. Използвайте това време, за да разберете какви са техните приоритети и какво и предизвикателствата, пред които са изправени. Предложете да им помогнете и споделете някои от вашите успех.

Задайте тона

Ако трябваше да дадете съвет на ваш колега как се работи най-добре с вас, какво бихте му казали? Какъв е предпочитания от вас метод на общуване – на живо, по телефона, чрез имейл и тн. Имате ли предпочитан лидерски стил? Колко обичате да давате или получавате официална или неформална обратна връзка? Извадете мистерията от уравнението. Вашият екип и мениджър определено биха могли да се възползват от този тип информация.

Ако вече сте преминали границата от 90 дни на новото работно място, не се притеснявайте. Дори след това тези стратегии могат да ви помогнат да продължите да изграждате отношения с вашите колеги, да научавате нови неща за организацията и да добавяте стойност.

.................

Нийна Нюбери за FastCompany.com

Превод и редакция: Георги Георгиев

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ