Ускорение от "мъртва точка": 10 съвета за превръщане на недостижимите цели в изпълними проекти

Ускорение от мъртва точка: 10 съвета за превръщане на недостижимите цели в изпълними проекти

Ускорение от "мъртва точка": 10 съвета за превръщане на недостижимите цели в изпълними проекти

Когато работите с клиенти, техните проекти се превръщат във ваши проекти. А когато сте погълнати от това да помагате на другите да постигат големите си цели, не ви остава много време и енергия за постигане на вашите собствени.

Разбира се, нормално е платената ви работа да бъде с приоритет. Но често, когато отлагаме нещата, които наистина искаме да постигнем, липсата на напредък към целите ни ни кара да се чувстваме тъжни и разочаровани. Сякаш си губим времето, когато не гоним това, което наистина искаме да осъществим. Като цяло е неприятно, когато нямате усещането, че прогресирате по начина, по който сте планирали.

Но вместо да оставите да мине още една година, в която важните ви цели и лични проекти са изтласкани настрана, нека разгледаме 10 изпитани техники за постигане на значителен напредък.

1. Стартирайте, преди да се почувствате напълно готови да го направите

Приоритизирането на собствените ни проекти може да бъде истинско предизвикателство. Винаги има нещо друго, което бихме могли да правим. Или "още едно нещо", което може да ни е необходимо, преди да започнем. Да не говорим за страха, че ще направим грешни стъпки и в крайна сметка ще се провалим. Но, както може да предположите, тези перфекционистки наклонности могат да бъдат победени само с едно нещо: действие.

Така че целенасочената, последователна практика (и това да си дадетее позволение да бъдете несъвършени) е това, което ще доведе до реален напредък към вашите цели. Позволете си да стартирате, преди да се почувствате изцяло готови, като се уверите, че оставате гъвкави и готови да коригирате плана си за действие при необходимост.

2. Промяна на гледната точка: "Трябва да" срещу "Може да"

"Можете да изградите професионален живот около крайните срокове. Можете да отлагате, да плащате глоби за закъснение и да протакате спешните случаи до последната минута, защото всичко това ви е необходимо, за да стигнете до режима "трябва да". Или можете да следвате пътя на най-продуктивните и щастливи хора, които познавате като преосмислите работата, която сте избрали да вършите, като нещо, което имате привилегията да правите." - Сет Годин

Ако се затруднявате да започнете нов проект (или да вземете решение какво да правите по-нататък), помислете дали да не го преформулирате като нещо, което "можете да направите", а не като "трябва да направите". Тази промяна в мисленето може да промени начина, по който гледате на работата си, и да ви накара да преминете от състояние на отлагане към състояние на целенасочено действие.

3. Използвайте проста система, за да преминете през "фазата на идеята"

Претоварването, свързано със започването на нов проект, може да бъде парализиращо - и често е резултат от безкрайния поток от други "невероятни" идеи, които бомбардират мислите ни, когато се опитваме да решим какво да правим по-нататък.

Именно тук една система за записване на идеите става безценна. Простите системи подобряват начина ви на работа и са от съществено значение за постигането на постоянен напредък към целите ви.

4. По-малки, но по-ефективни стъпки

"Когато правите планове, мислете мащабно. Когато напредвате, мислете за малки неща." - Джеймс Клиър

Случвало ли ви се е да спрете изпълнението на нов проект, защото ви се е струвал твърде голям за постигане? Обикновено това се случва, когато човек е толкова фокусиран върху това колко време ще отнеме нещо или колко още има да се прави, че се отказва, преди още да е започнал.

Големите проекти трябва да се разделят на малки части, за да се превърнат в изпълними. Разнищването на всяка голяма задача се крие в преобразуването ѝ в няколко по-малки. Това означава и че съставянето на сложни дългосрочни планове също е контрапродуктивно.

Полезната формула е: по-кратки срокове + по-малки задачи = по-бърз напредък.

Пробвайте!

5. Не започвайте с "защо"... започнете с "защо не"

"Имаме повече способности, отколкото воля, и често е оправдание за самите нас, да си въобразяваме, че нещата са невъзможни." - Франсоа дьо Ларошфуко

Когато става въпрос за самоуправление, малко себеосъзнаване би било от полза. Затова преди да откриете нов проект, избройте всички неща, които може да използвате като извинения, че не сте започнали (или че не сте в състояние да го завършите). Когато ги идентифицирате и признаете, те запо„ват да се обезсилват. Ако се задълбочите в извиненията си, може да разкриете истинските причини, поради които не превръщате проекта си в приоритет или не постигате желания напредък.

Освен това, след като оправданията ви излязат наяве, можете да разберете как да ги премахнете. Като се въоръжите срещу тези потенциално осакатяващи пречки, ще си осигурите по-лесното им преодоляване.

6. Визуализирайте завършека на своя проект

Добре разработеният проект има ефективен план за действие. Нещо, което може да даде ясна насока и да подскаже следващите ви стъпки. Един от най-лесните начини за разработване на план на проекта е да мислите наобратно, от края на проекта към неговото начало. Трябва да знаете какво искате да постигнете, преди да можете да измислите как ще го постигнете.

Наличието на тази видима крайна цел не означава, че стратегията или подходът ви не могат да се променят по пътя. Но означава, че винаги ще имате цел, към която да се стремите.

7. Съсредоточете се върху първата стъпка

Много хора са любители на етапа на планиране на всеки проект. Обичат да обмислят всички неща, които трябва да се направят, и да ги подреждат в правилния ред на действие. Но понякога, след като вече изградят големия си, фантастичен план, стигат до частта "предприемане на действия" и замръзват. Мислят само за това колко много има да се прави и как не са готов да се заемат с последната задача от списъка.

Ето защо е толкова важно да се съсредоточите само върху следващата стъпка. План на проекта е важно да имате, защото той ви държи в течение и осигурява посоката ви на действие. Но ако си позволите да се изгубите в огромния списък със задачи, със сигурност ще настъпи отлагане. Когато искате да постигнете напредък, първо се съсредоточете върху първата стъпка. Игнорирайте останалите.

8. Отговорете на тези четири въпроса, за да определите своя приоритет

"Вие или съзнателно казвате "не" на нещата, които нямат значение, или несъзнателно казвате "не" на нещата, които имат значение." - Рори Вейдън

Ако не можете да решите какво да свършите първо, помислете дали да не прекарате задачите си през "фуния за фокусиране". Фунията за фокусиране е инструмент, който ви помага да гарантирате, че, доколкото е възможно, винаги отделяте време за следващото най-важно нещо.

Изберете задача от списъка си с проекти (може би такава, която сте отлагали) и преминете през тези четири въпроса:

  • Може ли да не изпълня тази задача? -  Този етап от фунията е свързан с елиминирането и даването на разрешение да игнорирате определени задачи.
  • Мога ли да систематизирам тази задача? - Този етап е свързан с автоматизацията и с даването на разрешение да инвестирате в система, която може да ви помогне да свършите тази задача по-ефективно.
  • Може ли някой друг да изпълни тази задача? - Тук можете да помислите за делегиране и да си позволите да бъдете несъвършени.
  • Може ли това да се отложи за по-късно? - Това е етапът, в който можете да си дадете правото да отложите нещо, докато наистина сте готови да го направите.

Ако сте стигнали до края на фунията и сте отговорили с "не" на всички въпроси, значи сте определили приоритет. Той е следващото по значимост нещо в списъка ви. Съсредоточете се изцяло върху тази задача, докато я изпълните.

9. Учете в точното време

Често проектите изискват нов набор от умения или допълнителни знания. И докато мнозина се опитват да научат всичко наведнъж, това дава всички основания да стигнат до момент на отлагане. Информацията може да се взима и поетапно и само когато е нужна.

Това се нарича учене "в точното време". Накратко, съобразявате развитието на знанията и уменията си със следващата най-важна задача, за да можете да използвате наученото веднага в работата си. Целта е да дадете приоритет на това, което трябва да научите сега, а не на нещо, което може да е полезно след месец или дори седмица.

10. Бъдете отговорни

Изграждането на отговорност е изключително ефективен начин да се придържате към графика на нов проект. Но е важно да се отбележи, че видът отговорност, който избирате, може да има решаващо значение.

Успявате ли да се справите с разпределената отговорност? По-лесно ли ви е да се свържете и да решавате проблеми с някой, който е на едно ниво в корпоративната йерархия с вас? Реагирате ли по-добре на платена отговорост? По-ефективно ли е да се включите в играта и да наемете треньор? Желаете ли конкретни насоки от човек, който вече е направил това, което искате да направите? Можете ли да намерите ментор, който да ви помогне да хвърлите светлина и да оцените идеите си?

Всеки човек има различни механизми, които използва за да върши своята работа съвестно.

Помислете какво е работило за вас в миналото (и по-важното - какво не е). След това помислете какъв стил на отговорност ще ви бъде най-полезен, докато работите по следващия си проект.

Източник: Copyblogger

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ