Най-важните качества за всеки успешен предприемач
Когато бях на 16, мой идол беше Скот Олсън. Той не беше нито рокзвезда, нито професионален атлет. Беше предприемач, и по-конкретно основател/изобретател на продукт, който се превърна в глобален феномен – ролерите.
Тъй като растях в Минесота – родното място на ролерите, – Скот Олсън ми бе дори по-голям от герой. Не просто защото разбираше колко тежка е зимата в Минесота, а и защото имах шанса да прекарвам време с него.
Денят, в който получих шофьорска книжка, отидох до един малък магазин за скейтборди в Минеаполис, който бе собственост на съпругата на Скот, и я убедих да ме назначи.
Всяка свободна минута прекарвах там. Вземах всяка сменя, която никой друг не искаше; понякога работех от сутрин до вечер. Обожавах тази работа – не заради естеството й, а защото тя ме доближаваше до идола ми. Исках да науча всичко, което можех, от този човек, което значеше, че бях склонен да направя всичко по силите си, за да бъда около него.
И така, Скот ме канеше в дома си през уикендите, за да помагам с партитата, които организираше. Понякога участвах в обслужването, а друг път – в почистването. За мен нямаше значение, стига да бях там, в неговото присъствие.
В крайна сметка, от него не научих уроци, а видове поведения и неща, които възприемах чрез наблюдение.
Скот беше обикновен човек, който просто беше създал точния продукт по точното време. Беше много небрежен, далеч от представата ви за успешен мултимилионер.
Благодарение на наблюденията си над Скот и дългогодишната си работа с други предприемачи, успях да разбера кои са двете характеристики, които всички успешни бизнесмени споделят.
1. Увереност
В скорошно интервю, Тони Хоук бе попитан какво е необходимо, за да бъде човек велик скейтбордист. Той отвърна, че единствената разлика между „ добър” и „велик” е убеждението на скейтбордистите, че ще станат такива. Те са хората, които продължават да се качват на скейтборда си, след като паднат.
Същото е и с успешните предприемачи. Те не се спират пред провалите и вярват с всяка частица от тялото си, че „дали” няма значение – от значение е само „кога”. Те нямат никакво съмнение, че ще сполучат. Някои хора бъркат този начин на мислене със самозаблуда.
2. Любопитство.
Когато някой ми поиска съвет, първото (а често и единственото) нещо, което казвам, е винаги да проявяват любопитство. То поражда знание, а знанието – мъдрост. Успешните предприемачи непрекъснато задават въпроси и се учат от околните. Те никога не се задоволяват с това, което знаят, и вярват, че знанието е сила; знаят кога е време да слушат и го правят съсредоточено. Любопитството им позволява да поемат рискове и да опитват нови неща.
Интересно е, че комбинацията от тези две характеристики правят предприемачите безстрашни във вземането на решения.
Скот Олсън притежава и двете качества и съм му благодарен, че ми ги показа. Въпреки че загуби правото си на собственост над ролерите по катастрофален начин, той продължава да ме вдъхновява.
Дейна Северсън, съосновател на StartupsAnonymous.com, за Inc.com
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.