Apple опитва да си върне позиции в Китай с големи отстъпки

Apple опитва да си върне позиции в Китай с големи отстъпки

Apple опитва да си върне позиции в Китай с големи отстъпки

Apple предлага големи отстъпки в цената на iPhone в Китай в опит да увеличи продажбите на фона на интензивна конкуренция от страна на местни марки като Huawei, пише Си Ен Би Си.

Китайските магазини за електронна търговия JD.com и Tmall на Alibaba продават избрани модели iPhone с отстъпки до 20%, откакто промоциите за шопинг фестивала „618“ започнаха в понеделник.

256-гигабайтовият iPhone 15 Pro Max на Apple се продава за 7 949 юана (1 120 щатски долара), което е значително по-ниска цена от първоначалните  9 999 юана.

Tmall и JD.com са някои от каналите за продажба на Apple в страната, които редовно рекламират отстъпки по време на фестивала за пазаруване „618 „ в средата на годината.

Според изявление на Alibaba тазгодишното събитие ще включва два периода на продажби от 20 май до 28 май и от 31 май до 20 юни.

Apple също така предлага отстъпки до 6100 юана за iPhone 15, когато китайски купувачи връщат iPhone 11 или по-нови версии, според уебсайта на компанията.

Въпреки че промоциите съвпадат с фестивала за пазаруване, резките отстъпки вероятно са свързани и със забавянето на продажбите на iPhone, каза пред Си Ен Би Си Ли Сиан Чу. анализатор във фирмата за проучване на пазара на технологии Canalys.

„Второто намаление на цените на Apple през 2024 г., след първото през февруари, има за цел да увеличи продажбите и да противодейства на възраждането на Huawei“, каза той, като отбеляза, че предишните намаления са повишили импулса на продажбите.

Компанията изпитва затруднения в Китай, един от най-големите ѝ пазари, откакто китайската телекомуникационна компания Huawei пусна нови модели смартфони в края на миналата година, използвайки чипове от висок клас, до които САЩ се опитваха да ограничат достъпа на компанията.

През първите три месеца на тази година Apple отбеляза спад от 25% на годишна база в продажбите в Китай, като пазарният ѝ дял спадна от 20% на 15% за същия период, според данни на Canalys.

Междувременно миналия месец Huawei представи още един конкурент на iPhone с нова серия смартфони от висок клас - Pura 70.

Въпреки трудностите в Китай и спада от 10% в глобалните продажби на iPhone през тримесечието на март, компанията успя да запази доверието на инвеститорите след ръст на печалбите и обявяване на мащабна програма за обратно изкупуване на акции по-рано този месец.

Apple също увеличи брутния си марж на печалба с 46,6% през тримесечието, до голяма степен благодарение на нарастващия си бизнес с услуги, като компанията сигнализира за ръст на приходите през текущото тримесечие.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ