10 ценни правила за управлението на важни проекти

10 ценни правила за управлението на важни проекти

Едно е да искаш, друго е да го направиш. Колкото и да са сериозни, последователни и устремени, лидерите на компании, а и мениджърите от средната линия често се сблъскват с невидими съпротивителни сили, които блокират пътя на реализирането на важен проект. Как да доведете до успешен край дело, което наистина е важно за вас, а и за екипа или предприятието, което управлявате? Известният маркетолог и предприемач Сет Годин, автор на редица бизнес бестселъри споделя в блога си няколко ценни и практични съвета.

1. Избягвайте да реагирате според ситуацията. Обявете, че това е проект, който е достатъчно важен, за да бъде третиран като такъв.

2. Проектът се нуждае от лидер - човек, който поема отговорността, а не такъв, който чака тя да му бъде възложена. Открийте го, определете го, обявете го.

3. Записвайте си всичко – очакванията на хората и техните обещания.

4. Разпространете съобщение, в което потвърждавате, че сте записали всичко – онова, което сте чули, необходимите средства, кога те ще бъдат на разположение или за кога са били обещани.

5. Покажете свършената до момента работа – сметките, процедурите и, преди всичко, работата, която възнамерявате да споделите с аудиторията, преди да я изпратите.

6. Водете си дневник със задачите, които сте отметнали, и начина, по който сте ги изпълнили. Ще ви е нужен за следващия ви проект.

7. Контролът на документацията е от значение. Не променяйте нищо, докато участниците в проекта я преглеждат. В противен случай ще се наложи повторен преглед.

8.  Планирайте достатъчно резерви – така е по-евтино, по-бързо и по-удовлетворяващо от самозалъгването. Проектът ви никога няма да се развие по план и може да отнеме повече, отколкото имате на разположение.

9. Открийте критичните точки, най-проблемните аспекти и не отстъпвайте от тях, точно обратното - наблегнете върху тях. Ако това отнеме по-малко време от планираното, целият проект ще бъде завършен по-бързо.

10. Направете си изводи след като финализирате работата. Отделете малко време, за да разберете кои подходи са проработили и кои не, и помогнете на целия екип да бъде по-подготвен за следващия път.

Източник: SethGodin.TypePad.com.  

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Как се променят правилата за платеното паркиране в София?
Изследване на ДНК: Хитлер е имал висок риск от аутизъм, биполярно разстройство и шизофрения
И Си Дзинпин няма да присъства на срещата на Г20
Борисов: Нито Борисов, нито Пеевски може да си позволи да купува рафинерията
Теодор Георгиев, Нестле България: Гората не расте за ден, но живее за поколения
Диамантена брошка, изгубена от Наполеон при бягството му от Ватерло, се продаде за 4,4 милиона долара
Как ще се променят доходите ви след осигурителните промени през 2026 г.?
Шокиращи цени на месото отказват от щандовете и от гиросите купувачите в Гърция