3 големи грешки на работодателите при наемане на персонал
Когато новите служители не отговарят на предварителните очаквания това струва на компаниите много пари. Това може да бъде особено вредно за малкия бизнес. Решението да наемете неподходящ персонал ощетява не само бизнеса, но има негативен ефект и върху служителите ви, и върху корпоративната култура.
Но как да разберете кой кандидат ще бъде най-добрият избор за вашия бизнес? Матю Белоус, изпълнителен директор на Yesware, софтуерна компания, осигуряваща облачни имейл-анализи на търговци се опитва да даде отговор на този въпрос. Според него най-лесно може да откриете идеалния кандидат ако си представяте как този човек работи във вашата компания, докато четете автобиографията му и го интервюирате. Ще се сработи ли с другите хора от екипа? Ако няма необходимите умения, достатъчно схватлив ли е да ги придобие, в случай че го наемете?
Тук ще ви представим трите най-големи грешки, които допускат хората, наемащи персонал:
1. Игнориране на културните навици. Твърде често, мениджърите избират кандидатите си, защото те имат необходимите умения и опит. Белоус обаче обяснява, че това е грешка и трябва да се търси правилният човек, който ще се впише най-добре в компанията.
В малкия бизнес не се отхвърлят кандидати, защото им липсват дадени технически умения. Ако са достатъчно умни, те ще придобият необходимите умения, от които се нуждаят в процеса на работа, казва Белоус. Въпреки това ние прекарваме толкова много време с колегите си, особено в малките компании, че ако хората не се разбират помежду си, това е голям проблем.
В началото потенциалният кандидат за работата трябва да се справя с това, което Белоус нарича „постоянен неизбежен хаос". Пример за това е промяна на мястото на срещата в последния момент, защото офисът е в ремонт. Един добър служител трябва да бъде в състояние да се справя с хаоса.
2. Да наемате, защото кандидатите са известни. Проблемът с наемането на „рок звезди” е в убедеността, че щом са били успешни на предишното работно място, ще успеят и във вашата фирма. Но не винаги нещата стоят така, особено ако характерът им не пасва на средата на вашата компания.
Тези „рок звезди” често си мислят, че всъщност те ще управляват и, че вие ще промените правилата заради тях. Такъв тип хора са скъпи и имат големи очаквания. В повечето случаи това не е добре за вашата компания. Преди да решите да наемете скъпо струващ персонал, обмислете не само хората, но и уменията, с които те ще допринесат за позицията. Бихте ли ги наели ако нямаха добро изградено име? Ако не, премислете внимателно дали името е достатъчна причина да ги качите на борда.
3. Да наемете екип за продажби преди да сте готови за това. Това е често срещана грешка, защото малките бизнеси се оглеждат и мислят, че това от което се нуждаят, за да успеят, са клиенти, а, за да имат клиенти, им трябват търговци, коментира Белоус. Въпреки, че това може да изглежда рационално, когато наемете търговци преди продуктът ви да е готов за продажби, реално може да се окаже голям проблем.
Но как да разберете дали продуктът ви е готов? Белоус казва, че всичко опира до разработването на продукта. Тежки са дните, когато можете да имате страхотен търговски и маркетинг екип, който да прави посредствени продукти. Най-точният експеримент дали продуктът е готов е ако всеки един човек от екипа с лекота може да доведе 10 клиента, това значи, че продуктът е готов. На практика продуктът трябва да може сам да се продава, а търговския екип има за цел да управлява този процес – не да убеждава потенциалните клиенти, че продуктът е готов.
По материали на OpenForum
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.