7 навика на страхотните шефове

7 навика на страхотните шефове

Тенденциите в мениджмънта идват и си отиват, но някои неща са вечни. Основните ценности на доброто лидерство определят колко ефективни сте като ръководител. Добрите шефове постоянно вдъхновяват служителите си да се справят добре и да запазват лоялността си към фирмата. Няма нужда да казваме, че тези качества играят ключова роля за дългосрочния успех на вашия бизнес.

Експертът Питър Икономи очертава за сп. „Тайм” седемте неща, които страхотните лидери правят всеки ден.

Признават

Когато нещата в организацията ви вървят добре, кажете го на хората – веднага. Публично признайте приноса на продуктивните служители. Вдигнете шум. Поощрявайте добрата, постоянна работа, като покажете колко цените усилията на служителите си. Проучвания показват, че това мотивира повече от паричните бонуси.

Мотивират

Определете висок стандарт за комуникациите, продуктивността и професионализма в компанията си. В периодите, когато тези стандарти не се покриват, избягвайте да сочите с пръст и да обвинявате за лошо представяне, защото това само фокусира служителите върху негативното. Намерете начин всички заедно отново да се върнете на пътя към успеха. Не снижавайте стандартите си – напротив, обединете се с екипите и поемете нови предизвикателства рамо до рамо. Вдъхновявайте хората да търсят проблемите, да намират решения и да надминават очакванията.

Общуват

Общувайте ясно, професионално и често. Служителите очакват мениджърът да оценява честно работата им. За да го направите, трябва добре да разбирате организацията си и да бъдете прецизни. Когато нещата вървят гладко, подчертавайте какво подпомага успеха и съобщете на всички за него. Когато възникнат проблеми, обмислете как можете да повлияете, като комуникирате конструктивно тревогите си. Помнете, че общуването е инструмент, който може и трябва да вдъхновява и мотивира, а не само да открива и решава проблеми.

Вярват

Научете се да се доверявате на служителите си. Шефовете, които вярват, че хората им са способни и отговорни, поощряват личната инициатива и създават силна атмосфера на общност в компанията. За да затвърдите доверието, работете върху безопасната, позитивна работна среда, като комуникирате честно и двупосочно.

Развиват

Настройте служителите си за успех, не за провал. Дайте им инструментите и обучението, които са им необходими, за да достигнат пълния си потенциал и да надминат очертаните от вас стандарти. Поощрявайте ги да познават силните си страни и да знаят какво ги мотивира. Когато това е възможно, включвайте тези неща в ежедневните задачи.

Насочват

Служителите ви трябва да чувстват, че в работата им има предизвикателство, но не прекалено голямо. В работната си среда те трябва да могат да се трудят, като се чувстват удобно и спокойни. Делегирайте задачите на правилните хора и търсете възможности да подкрепите силните страни на всеки.

Партнират

Нека вашите служители да почувстват, че са част от нещо специално и че усилията им се оценени. Въвличайте ги пряко в успеха на организацията. Култивирайте другарски чувства. Нека хората смятат, че е забавно да идват на работа, защото работната среда е позитивна и продуктивна. Те трябва да усещат, че са част от една ефективна, умела и много успешна общност.

Тези практики и умения ще окажат огромно влияние върху ефективността на служителите ви. Бъдете най-добрият шеф, който можете да бъдете, и другите ще ви последват. А когато извадите най-доброто от хората си, бизнесът ви ще стане непобедим. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ