7 начина, с които лошите лидери добавят стрес в офиса

7 начина, с които лошите лидери добавят стрес в офиса

Във всеки един момент има вероятност някои от вашите служители да са нещастни.  Те са изпълнени с чувство за безсилие и ненавист към компанията и нейното ръководство. Завръщат се у дома всяка вечер и разтоварват проблемите си върху най-близките си хора, които от своя страна ги приканват да потърсят друга работа.

Само въпрос на време е преди конкурент да им предложи по-добра възможност и изведнъж да изгубите поредния важен играч от вашия екип. 

Има редица причини, които карат един, до скоро доволен, служител да се почувства незадоволен от работата си. Някои от проблемите са от личен характер и съответно извън ваш контрол, но често вие не осъзнавате, че някои от вашите действия създават излишен стрес.

Още по-лош е фактът, че според проучване от 2014 година публикувано в Psychoneuroedcrinology, стресът е заразен.  

За радост тези стресови ситуации може да бъдат контролирани.

Това са няколко проблема, с които лидерите допринасят за стреса на работното място и съответно начините, с помощта на които да ги избегнете.

1. Липса на прозрачност

Като лидер, вие вземате десетки решения всеки ден. Тяхната важност варира и често може да си мислите, че някои са незначителни и, че няма причина да ги споделяте със вашите служителите, тъй като те не  влияят на техните ежедневни задължения.

Ако държите екипа си в течение със случващото се зад кулисите, ще подобри тяхната ангажираност и ще ги накарате да се чувстват по-отдадени на компанията и нейните цели. Когато пазите детайлите зад закрити врати, рискувате членовете на екипа ви да се чувстват маловажни и изключени от процеса.

Кратки срещи с всички служители всеки месец или в рамките на тримесечие могат да направят чудеса за вдъхновяването на служителите. 

2. Липса на яснота около кариерното развитие

Наясно ли са служителите ви с това какво може да очакват в бъдеще, от гледна точка на повишение на заплатата или изкачване на професионалната стълбица? Ако отговорът ви е „не“, то това е проблем. Липсата на ясно дефиниран път за кариерно развитие може да накара служителите да се чувстват като лесно заменяеми.

3. Нереалистични очаквания

Важно е да имате цели, към които се стремите. Страхотно е тези цели да са високи, все пак някои от най-великите бизнес умове на нашето време реализират мечтите си, чрез постигането на неща, които другите считат за невъзможни.

Не забравяйте, че служителите ви са готови да подкрепят вашите стремежи, но на първо място те са тук, за да изкарват прехраната си. Постоянно поставяйки нереалистични цели ще ги кара да се чувстват като губещи, особено ако тяхната парична компенсация зависи от постигането на тези цели.  

4. Неудобно работно място

Идеалната офис среда не е свързана със скъпите бюра и безплатното кафе, Пренаселеността, непрекъснато заети конферентни зали и липса на лично пространство заплашват производителността и дразнят вашите служители повече от липсата на безплатна храна и маса за пинг-понг.

Вече има софтуер и технология, която да ви помогне да подредите офиса по такъв начин, че да може пространство да се използва най-ефективно и да се избягват сблъсъци.

5. Тежки последствия след всяка грешка

Никой не е перфектен. Да грешиш е човешко и често именно в грешките се крие магията на ученето. Наказването на служителите за най-малките, незначителни грешки ще осуети всеки бъдещ опит за творчество и иновация.

Редът е важен, за да задържите вашия екип в правилния път, но не позволявайте служителите ви да живеят в постоянен страх, че ще бъдат уволнени ако не успеят да с справят със всичко както трябва, още от първия опит.

6. Стриктно работно време

Поставянето на всички служители в общ калъп, според който те трябва да работят от 9 до 5 може да бъде опасно. Ранобудните ви служители ще бъдат по-ефективни по време на сутрешните часове, а нощните птици са най-добри след залез слънце. Поставяйки едните в ситуация, в която те не се чувстват добре може да доведе до по-ниско качество на работата.

Ако бизнес моделът ви го позволява, дайте възможността на служителите ви да ползват гъвкаво работно време.  Ако проектите са готови в срок и отговарят на стандартите,  не би трябвало да има значение как вашите служителите разпределят времето си.

7. Никога не дават думата на служителите

От изразяването на тревоги и опасения, до предлагането на обратна връзка , вашите служители са златна мина за ценна информация.  Направете така, че те да могат спокойно да изразяват своето мнение.

Това може да бъде постигнато с помощта на открити приемни часове, в които служителите и техните шефове да се срещат.  Просто не забавяйте да покажете на екипа си, че мнението им е от значение за вас и, че информамацията, която те споделят влиза в употреба.

Разбира се, че в офиса винаги ще има едно определено ниво на стрес. В края на краищата, стресът може да бъде мощен мотиватор.  Но прекомерното количество стрес на работното място може да доведе до прегоряване и повишено недоволство.

Помогнете на вашите служители да намерят златната среда и ще видите възвръщаемост под формата на по-високо качество на работа, по-добри междуличностни отношения и повишаване на производителността.

Елизабет Дюкс, съосновател на EVP и iOffice за Inc.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ