"Бомбардирай" Twitter ако искаш да те забележат
Откакто Малкълм Гладуел започна да разпространява теорията си преди 14 години, маркетолозите започнаха да мечтаят за свят, в който могат да идентифицират ограничения брой лидери на мнение, които определят как мислят масите.
През 90-те години на 20 век това означаваше например специалистите в маркетинга на Hush Puppies да обикалят в големите американски магазини за луксозни обувки и да разпитват как стоката им е започнала да се смята за модерна, стилна и популярна. Днес означава, че повечето от тях биха опитали да съберат възможно най-много последователи в Twitter.
Това коментира в AdvertisingAge американският автор Матю Криймър. Той задълбочено изследва начина, по който специално Twitter се налага в маркетинга. Криймър подчертава, че популярният в Щатите и в някои други държави сайт за социална комуникация създава огромен поток от разнообразна информация, от която е трудно да се разбере кой на кого влияе и от какво се интересува.
Twitter въведе поредица от приложения, които определят хората по различни критерии, включително по влиянието им върху останалите потребители, отбелязва Криймър. Това обаче не е достатъчно. Голяма част от потока в социалната мрежа съдържа множество теми по интереси, статии и заключения, в повечето случаи свързани с ежедневието. Това обърква, смята Криймър. Рекламодателят не може да разбере какво точно означава цялата тази информация и по какъв начин тя влияе върху това, в което вярва потенциалният краен потребител.
Тинейджърският идол Джъстин Бийбър например има 6.4 млн. последователи в Twitter. Преди дори да се е обръснал за първи път, той вече е разпознаваем в далечни от родината му държави. Това влияние ли е? Според мнозина да, защото младежите четат за него, фанатично си разменят информация, свързана с името му, говорят за него в реалния живот и евентуално някой от тях си купува албума му. Това е прокарване на култура, популяризиране, което се измерва положително.
Специалистите от Yahoo смятат, че в целия този поток е по-важно количеството, а не целта с определени качества. Тоест, не до кои лидери на мнение е било предадено рекламното съобщение, а това до колко десетки, стотици хиляди е достигнало. Затова всички, които искат да рекламират в Twitter, които смятат мрежата за перспективна и са убедени, че интересът към нея ще нараства, трябва да преследват две простички цели – да печелят колкото може повече последователи, независимо с какви интереси са, и да пишат популярни съобщения от името на марката, които се четат и препредават.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.