Бунтът на вечните чакащи наследници
Наскоро американското министерство на труда излезе с тревожни данни: броят на американците, които се отказват от работните си места е започнал да се покачва. Въпреки че засега това не е масова тенденция, предварителния знак е ясен - мобилността на пазара на труда, която беше замръзнала по време на рецесията, е започнала да се възстановява. За да запазят талантите и лоялните си служители, работодателите е време да обърнат внимание на този факт.
Една сериозна демографска група, която е готова вкупом да се оттегли е тази на поколението X. Със своите едва 46 милиона в САЩ поколението X е малко в сравнение с 78 милиона от поколението Boomers и 70 милиона от поколението Millennials. Но упражнява непропорционално на броя си голямо количество от влияние. Родени между 1965 и 1978 г., хората от това поколение са лидери, притежават умения и познания, експерти са и разчитат на корпорациите, за да получат конкурентно предимство през следващите десетилетия. Приближават, или вече са в разцвета на кариерата си.
Въпреки че повечето от тях вече има стабилни професионални позиции, представителите на поколението X са застрашени от по-възрастните, които отлагат пенсионирането си. На тях им бе обещан ключът от корпоративното царство, но сега са изправени пред опасността да се превърнат в принц Чарлз на американската работна сила: вечните чакащи наследници.
За разлика от принц Чарлз обаче поколението Х не планира да се навърта тихо наоколо, за да се сдобие с короната. Едно скорошно проучване от Центъра за иновации „Талант“ (CTI) показва, че 37% от тези хора са "с единия крак вън от компанията, в която работят" и възнамеряват да напуснат настоящите си работодатели в рамките на следващите три години.
С оскъдните възможности за бонуси с какво можем да задържим тези професионалисти на борда. Например, с някой от тези пет варианта:
Разработване на корпоративни хамелеони. "След като съм овладял добре своята работа, искам да продължа напред", казва представител на поколението Х, интервюиран за доклада на CTI. "Имам нужда от нещо ново, за да се запазя свеж." За да предпазите тези хора от чувството на застой, им дайте възможност да придобият нови умения, като им възложите допълнителна, но различна и полезна работа.
Позволете им да учат. "Аз наистина харесвам моята фирма, но ако трябва да избирам, никога не бих избрал само работата пред обучението.", споделя друг участник в прочването. Това е така, защо дори и в средата на рецесията, прозорливите компании имат програми за обучение на служителите.
Изведете ги от сенките. Поколението Х иска да блесне, а не да бъде в сянката на старшите си мениджъри. Дайте им възможност да се докажат.
Тествайте техните крила. 70% от анкетираните от CTI представители на поколението Х предпочитат да работят самостоятелно, а 34% се стремят да бъдат предприемачи. Защо да не им дадете възможност да се докажат, като осигурите подкрепата на компанията си, така че и двете страни да имат полза?
Насърчавайте партньорствата. Разрушете бариерите между поколенията с помощта на партньорства и екипи. Всяко поколение има своите добри страни, а когато те са обединени, се получава една силна комбинация.
Нито една компания не може да си позволи да игнорира поколението Х. До неотдавна, икономическите ограничения го задържаха принудително на работните места. Но тъй като рецесията разхлабва хватката си, добре квалифицираните профисионалисти скоро може да напуснат, за да потърсат сами мястото си под слънцето, разтичайки на своите способности и амбиции. Умните организации трябва да се стремят да разберат какво ги мотивира, за да се поддържа, съхранява и увеличават техния потенциал.
Силвия Ан Хюйт за Harvard Business Review
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.