В ума на големия лидер

В ума на големия лидер

Добрият бизнес лидер се вглежда във всекидневните детайли. Прави го, защото знае, че те са в основата на фирмения успех. Тревожи се за бележката под линия. За следващото съвещание на борда. За целите, поставени пред отдела за продажби.

Сред целия този хаос е лесно човек да забрави неосезаемите, но най-важни неща. Вярванията си. А те играят толкова ключова роля за случващото се с бизнеса.

Най-успешните предприемачи споделят ядро от ценности, които им помагат да упорстват, докато фирмата им расте. В ума си имат позитивна нагласа. Тя се състои в следните начини на мислене:

1.”Вярвам, че ще се адаптирам към новите предизвикателства.” Успелите хора в бизнеса подхождат към несигурността в средата с увереност. Когато се изправят пред непозната промяна, мислят за подобни ситуации, с които са се справили по-рано. За набора от умения, който им е бил необходим тогава. "Фокусирайте се върху способностите, които наистина имате и приложете общото си познание към всичко, което се изправи на пътя ви”, съветва Матю Дела Порта – позитивен психолог и организационен консултант. „Доверете се на способността си да се приспособявате”, казва той.

2.”Успехът ми се дължи на огромния труд, не на късмета”. Лидерите не отдават позитивите и стореното от тях на стечението на обстоятелствата. "Това е резултат от собствената ефективност”, обяснява Дела Порта. С други думи тези хора вярват, че са работили засилено и се доверяват на способността си да развиват нови и непознати умения. Уверени са в способността си да се учат в бъдеще.

3. ”Вярвам, че съм уникален”. Всеки фирмен ръководител стои на раменете на други. Големите лидери винаги показват индивидуалността си. С други думи, те не се опитват да станат "следващият Стив Джобс”. Учат се от хората, на които се възхищават, но не се опитват да подражават ревностно на никого.

4. "Умея да преодолявам негативните си мисли.” Хората имат склонност да си поставят сами бариери, обяснява още американският психолог. Така се оказва, че изпълнителният директор, който се съмнява, че ще успее да изпълни заложените цели в продажбите, започва да се съсредоточава в други задачи. Поставя си други приоритети. И след това се оправдава пред себе си с тях за лошото представяне на фирмата. Негативните му вярвания стават самоизпълващо се пророчество.

По материал на Надя Гудман в сп. Entrepreneur

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ