Добре ли правим, като вършим добро?
Десетилетия наред изследователи работят, за да отговорят на един натрапчив въпрос: Има ли връзка между социалната отговорност и печалбата на компаниите. Отговорът е не. Това става ясно от анализа на 167 подобни изследвания, проведени в рамките на 35 години, който направихме с Джеймс П. Уолш от Ross School of Business към Университета на Мичигън.
Открихме съвсем малка връзка. Тя може да бъде обяснена с дълбоките джобове - силното финансово представяне в миналото може просто да даде на компанията средствата, с които да помогне на обществото. Действително, от различните форми, които може да приеме социалната отговорност, паричните дарения за благотворителните организации показват по-силна връзка с успеха, отколкото социално отговорните корпоративни проекти.
Друго, което показва анализът е , че печалбите не са водещите при социалната отговорност. Компаниите не бива да очакват да спечелят от нея. Ако целта е възвръщаемост на инвестицията, има много други начини да похарчите парите. Алтернативен и вероятно по-циничен начин да се интерпретира слабата връзка между социалната отговорност и печалбите е да се допусне, че си струва да сте добри, но не твърде добри.
И накрая, ако се прави социална инвестиция заради интереса на акционерите може да сбъркате. Инвестициите трябва да се оценяват единствено по разходите и ползите от тях, а лидерите могат и би трябвало да изясняват собствените си мотиви, преди да купуват пред очите на обществото.
Джошуа Д. Марголи, доцент по организационно поведение в Harvard Business School в Бостън.
Хилъри Ангър Елфенбейн, доцент в групата по организационно поведение и промишлени връзки в Haas School of Business към Калифорнийския университет Berkeley
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
България е единствената страна в ЕС, която събира за рециклиране толкова устройства, колкото продава на пазара
Технологии |Гуцанов: Продължаваме изключително активно борбата със сивата икономика
Политика |Тръмп: Няма да дадем на Китай и на други страни достъп до най-добрите AI чипове на Nvidia
Технологии |САЩ искат повече държави да използват долара. Кои са кандидатите?
Финанси |Шефът на Microsoft за изкуствения интелект: Само биологичните същества могат да бъдат съзнателни
Технологии |Как да научите мозъка си да преодолее перфекционизмa?
Техники за успех |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 3 до 9 ноември
Хороскоп |Тръмп: Не вярвам да влезем във война с Венецуела, но дните на Мадуро като президент са преброени
Свят |Интернет бе създаден тази седмица през 1969 г. - и веднага се срина
Технологии |На днешната дата, 3 ноември. Ден на българския художник
На днешната дата |Кристин Лагард припомня: Два месеца остават до присъединяването на България към еврозоната
България |Спадащите цени на панелите водят до глобален бум в соларната енергия - с изключение на САЩ
Енергетика |Все по-малко хора търсят убежище в Германия
Свят |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.