Едни от най-честите имейл грешки, които допускаме
Пътя на електронната поща е от решаващо значение, ако искате усилията да завършат с резултат във ваша полза. За да се случи това обаче е нужно да избягвате някои глупави, но често срещани грешки в електронната кореспонденция. Илай Позин е направил списък, публикуван в Inc.com, на най-честите гафове в имейла, от които трябва да се пазите:
1. Не трийте предишната кореспонденция.
Често водим разговори по имейла, когато изпращаме писмо. Ако изтриете предшестващата кореспонденция, това може да доведе до объркване. Наистина писмата стават по-дълги така, но това дава възможност на отсрещната страна да реагира по-бързо, защото разбира веднага на какво отговаряте вие.
2. Не използвате служебна поща.
Синхронизирането на вашия професионален профил с вашия личен акаунт е удобно. Използвайте го, за да не се изкушавате да отговаряте на служебни мейли от личната си поща.
3. Не отговаряте на всички.
Толкова лесно е да се забрави. Постарайте се да отговаряте на всички, които ви пишат, било то и със закъснение.
4. Не изпращате копия до много хора.
Да, трябва да отговорите на всички, но да изпратите един отговор невинаги е най-доброто.
5. Забравяте функцията bcc
bcc е страхотна функция, когато искате да държите някой в течение, без да е необходимо останалите получатели да разбират. Също така, да не забравяме неприкосновеността на личния живот на хората като изпращате групови съобщения по електронната поща до различни получатели. Не всеки иска имейл адреса му да бъде достояние на голяма група от хора, които той не познава.
6. Пишете обстойни и дълги имейли.
Писмата трябва да бъдат кратки и ясни. Ако не можете да кажете това, което искате накратко, по-добре вдигнете телефона и обяснете подробно на отсрещната страна.
7. Пишете непрофесионално.
Винаги спазвайте професионалния тон. Това означава да гарантирате, че имейлите ви са правилно написани и без жаргон. Запазете абривиатурите за Twitter.
8. Изпращате по няколко имейла за едно и също нещо.
Когато бързате да изпратите един имейл, рискувате да не предоставите цялата необходима информация в него. Така се налага да ставате досадни, като изпращате още имейли по същия повод, за да доизясните подробностите.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.