За да получиш, трябва да дадеш

За да получиш, трябва да дадеш

Наскоро, в приятелски разговор висш мениджър с доста добра заплата се оплака, че се чувства отегчен. Икономическите трудности значително ограничиха капиталовото финансиране в компанията му, което пък на свой ред доведе до прекратяване на работата по вълнуващи проекти. В много от тях, той участваше с вдъхновение и затова сега се чувстваше отегчен и демотивиран.

Лошо. Той снизходително се вторачва в това, което е загубил, а не в това, което може да предложи. Лошо и защото така остава сляп за безкрайните възможности, създадени от тази нова икономическа среда. В неговия бизнес, например, клиентите променят схващанията си относно това от какво имат нужда и колко биха платили. Съществуват изключителни възможности да се обработят съществуващите данни и по този начин по-добре да се разбере поведението на купувачите. Тези възможности не са свързани с пари, а със загриженост и мислене – както от страна на компанията като цяло, така и на хората в нея.

Неписана истина е, че светът на бизнеса не е честна, а жестока система от „нагоре или вън”, и по-скоро случайна и некавалерска игра, в която ако се препънеш и паднеш, излизаш от играта. Да, работодателите нямат право да очакват повече и повече.Но ние сме длъжни да очакваме повече от самите себе си.

Трябва да се придържаме към по-високи стандарти. Трябва да даваме повече, отколкото получаваме. Не защото компанията го заслужава, а защото го дължим на самите себе си. Продуктивната работа и случайни актове на доброта, сами по себе си са награда.

Ако се чудите дали давате, или просто чакате да получите, задайте си следните два въпроса:

1. Ако ви предложат друга работа, дали ще ви е трудно да напуснете сегашната си компания?

2. След като напуснете, дали някой ще ви се обади?

Ако отговорите и на двата въпроса са „не”, то по-вероятно е отношението ви към работата да е по-скоро свързано с удобствата, отколкото със всеотдайност.

Сюзан Крам, основател и президент на „Валюденс”, признат експерт в сферата на лидерството в информационните технологии и коучинг.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ