Защо добрите идеи обикновено са без стойност
Повечето хора вярват, че успехът е следствие от добрите идеи. Ще се разгранича от това мнение. В реалния бизнес свят добрите идеи са почти без значение. Истински важна е способността да ги превърнете в реалност. Нека обясня.
1. Добрите идеи са по две за лев
Всеки човек на този свят е раждал поне по една „велика идея“ за нов бизнес, продукт или способ за действие. В пространството плуват милиони идеи. Някои компании са толкова задръстени от тях, че започват да се затрудняват да работят.
2. Добрите идеи рядко са уникални
Идеите се раждат от средата, а не само от човешката креативност. Ако имате „страхотна идея“, поне 10 други хора в десет различни компании вероятно са се сетили за същото в същия момент като вас.
3. Добрите идеи не са реални, докато не ги реализирате
Идеята е въздушна кула дотогава, докато не е разработена дотам, че да стане възможно да направите нещо от нея. В бизнеса, както и в живота, тънкостта е в детайлите и когато говорим за идеи, тези детайли са много по-важни от самото хрумване.
4. Добрите идеи не са продукти
Ето една идея: „Двама тийнейджъри от враждуващи семейства се влюбват един в друг, но накрая случайно се самоубиват, след като не успяват да избягат заедно“. Ето и продуктът: пиесата на Шекспир „Ромео и Жулиета“. Доста сериозна разлика, нали? (Между другото, идеята му е крадена.)
5. Идеите са безсмислени, докато не станат реалност
Дори и най-добрите идеи нямат стойност, докато някой не ги направи реални. Например идеята за таблет без физическа клавиатура съществува още от 60-те години на миналия век. Тя обаче не стана реалност, докато от Apple не се сетиха как да създадат продукт, който хората да искат да използват.
6. Успешните идеи обикновено са рециклирани
В истинския свят успехът идва при компаниите, които най-добре прилагат на практика вече съществуващи идеи, а не при онези, на които те са хрумнали първи. Примери: Facebook, Google, Apple Macintosh, Microsoft Office – всички те са базирани на вече съществували идеи.
С други думи, успехът не е следствие от добрите идеи. Той е следствие от умението – необичайно за повечето хора, но типично за предприемачите – да превърнеш една идея (ваша собствена или нечия друга) в реалност.
Джефри Джеймс, Inc.com
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.