Имейл банкрутът - трик за по-добра ваканция

Имейл банкрутът - трик за по-добра ваканция

Нищо не убива приятната ваканция по-успешно от 1042-та имейла, очакващи внимание в пощата ви.

Ето защо след последния си отпуск обявих имейлов банкрут. Превод: изтрих всичко.

Първата ми среща с имейл банкрута беше случайна. Открих, че бивш колега е изтрил всички писма, които са го засипали по време на почивката му, след като началникът му ме предупреди да му изпратя наново своето. Тогава решението на познатия ми ми се стори малко особено.

Сега обаче, след като журналистът от „Томсън Ройтерс” Лорън Янг (също бивша моя сътрудница) измисли и разпространи любопитния термин „имейл банкрут”, за да опише бунта срещу всички тези съобщения, явлението вече е реалност. То дори набира популярност в бизнес средите. „Има нещо толкова освобождаващо в това да влезеш в пощенската си кутия и да изтриеш всичко”, пише Янг.

Разбира се, нейните кореспонденти не са напълно лишени от възможност за контакт с нея. Инструментът за автоматичен отговор в имейла й ги предупреждава, че поради неочаквано натрупване на писма в кутията, тяхното съобщение не може да бъде получено в момента. Той информира и за термина „имейл банкрут” с линк към статия в мрежата и препоръчва на хората да опитат отново, когато Янг е отново на работното си място.

Подобно на много други хитрини за управлението на електронната поща, и тази има неприятния страничен ефект, че принуждава някой друг да върши повече работа, отколкото е предполагал, че ще му се наложи. Някой се е сетил да ми пише, а пък аз му казвам по-късно да го направи отново. Честно ли е това? „Съвсем честно, когато сте на ваканция”, казва Янг. „За хората е изключително трудно да успеят наистина да се откъснат от работата си за малко”. А когато се върнат, ги чака наказанието – истински библейски потоп от писма за четене.

И докато някои намират вътрешен покой в това да следят пощата си дори когато уж са на почивка, много проучвания показват, че модерната култура, изискваща от нас да сме винаги на линия, носи съществени рискове за здравето ни – особено за онези от нас, които просто не могат да се разделят със смартфоните си.

Първият път, когато Янг решава да обяви имейл банкрут, тя прави опит да поднесе това с финес. Автоматичният отговор на пощенската й кутия гласи, че заради технически проблем някои писма може да не бъдат получени. Днес обаче тя се е отказала от преструвките. „Стига толкова. Започвам наново”, заяви журналистката.

Почти никой не коментира първият й имейл банкрут. „Не попитах никого, не казах на никого, просто го направих”, споделя тя. „И никой не ми каза „Ти си лоша и не мога да повярвам, че правиш това”. Никой от шефовете й няма нищо против. Прекият й началник засяга въпроса на една от срещите им, но не по негативен начин.

Точно това бе и най-шокиращото за мен, когато направих първия си – и засега единствен – опит за имейл банкрут. Нищо не се случи, освен че получих като подарък цял ден от живота си, когато осъзнах, че няма да го прекарам, ровейки в пощенската си кутия. Все пак й хвърлих един поглед, за да проверя дали не съм пропуснала нещо важно. Вероятно истински „банкрутиращият” не би го направил, но тъй като ми беше за първи път, бях малко нервна.

Кой не бива да прибягва към подобна стъпка? Според Янг трябва да се въздържате от нея, ако шефът ви очаква да сте на линия 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата. Тогава си имате по-големи проблеми от препълнената поща. „Много от нас работят за луди хора”, казва Янг. Да се надяваме, че вие не сте от тях и че следващата ви почивка ще протече възможно най-спокойно!

Кимбърли Уейсъл, журналист, носител на награди, за Inc.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ