Рисковeте, които трябва да поемете и управлявате

Рисковeте, които трябва да поемете и управлявате

Рисковeте, които трябва да поемете и управлявате

Повечето мениджъри приемат риска като нежелано странично допълнение на бизнеса, което трябва да се контролира, когато е възможно. От този начин на мислене произтича един много опростен поглед върху риска. Някои от тях наистина трябва да бъдат сведени до минумум, но други трябва да бъдат приети в битката за растеж, пише Harvard Business Review.

В действителност преследването на растежа изисква повишаване на залозите. Най-успешните компании не се опитват просто да се защитават от лоши събития, те също така прогнозират и нарастващия риск, който, ако бъде управляван добре, може да доведе до печалба. Това е лесно приложима стратегия в няколко стъпки:

Преосмислете риска

За да се възползват от предимствата на риска, мениджърите трябва първо да разширят начина, по който те мислят за него. Повечето са склонни да се фокусират върху тясно финансови, оперативни и опасни рискове, като например валутните колебания, измамите и земетресенията. И тяхната защита се състои от практики, насочени към ограничаване или прехвърляне на риска, като хедж фондове, вътрешен контрол и застраховка. Но извън тези традиционни опасности има и набор от стратегически рискове, които са много по-разрушителни. Те включват повече от очевидното – провалът на събитие или рекламна кампания на нов продукт, проблем с технологиите и т.н.

Допълнителни услуги за преодоляване на риска

Бизнесът на Johnson Controls някога се е базирал на производството на автомобилни акомулатори. Впоследствие компанията разработва широка система за монтаж - проектиране и монтиране на цели коли, което я отличава особено силно от конкуренцията. Заради уникалните си способности, компанията вече има непрекъснат контакт с цялостния дизайн на милиони автомобили.

Двойни залагания за свеждане на риска до минимум

Когато няколко варианта на една нова технология се надпреварват да се превърнат в стандарт, е невъзможно да се предскаже кой ще надделее. Така че умните мениджъри правят двойни залози. Двойните залози на Microsoft например бяха с двете операционни системи Windows и OS/2. От друга страна книжарницата Barnes & Noble пропусна възможността да заложи двойно на интернет канал за продажба на книги заедно с традиционните си магазини, което доведе до летящ старт на Amazon.

Не на конкуренцията, да на сътрудничеството

Когато една индустрия „отлежи“, печалбите й намаляват. Ключът към преодоляването на това е сътрудничеството с конкурентите. Ако те не са добре и вие няма да сте добре. Когато индустрията е нова, а печалбите големи, може да си позволите да поддържате конкуренция. Вижте обаче какво се случва в сферата на авиацията – все повече договори за сътрудничество между различните авиокомпании. Предизвикателството е да се предвидят заплахите и да се подготвите за тях чрез полагане на основите на партньорство по-отрано.

Помогнете на клиентите си да контролират сами рисковете

Справянето с автомобилна катастрофа е една от най-трудоемките откъм време и усилия ситуации за притежателите на коли. Progressive Insurance в САЩ се разрасна до третата по големина застрахователна компания не защото обхватът на застраховките й е различен, а защото помага на клиентите си да контролират рисковете от загуба на време и нерви при пътен инцидент.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ