Истински истории: Мениджър за първи път
Станах мениджър за първи път не по стандартния начин – работиш много и усърдно, докато един ден началниците ти те забележат и решат да ти гласуват по-голямо доверие. След университета започнах работа в Министерство на финансите, като в първите години се развивах като експерт. Като натрупах известни познания и опит и овладях някои от „тънкостите на занаята“, разбрах, че извършвам една твърде рутинна работа. Тя по никакъв начин не ме мотивираше и не ме караше да остана за дълго. Вече се бях докоснала до големия бизнес, работата ми беше свързана с регулярни срещи с висшия мениджмънт на най-големите ни индустриални предприятия. Дадох си сметка, че мястото ми е там, където е истинският и динамичен живот.
Така се оказах на интервю за мениджърска позиция без капка мениджърски опит. Вероятно съм се представила доста убедително, защото ми повериха вътрешния одит на германска компания за козметика за коса. Предизвикателството беше огромно – нова компания, екип, който се отнася с известна доза недоверие. Разбирах добре смесените чувства на хора, които бяха на мое подчинение, бях по-млада от част от тях.
Какви бяха грешките, които допуснах – не излязох лесно от ролята на човек, който смята, че може да свърши работата по-добре от който и да е член на екипа. Какво не сгреших – не се подадох на ласкателства и емоции. Бях открита с хората и показвах уважение към тях. Останах на принципна позиция, когато се наложи да се вземат трудни решения за промяна в процесите, които щяха да извадят от зоната на комфорт голяма част от екипа. Не си потърсих място „на завет“ в компанията, не се криех от конфликти, а се стремях да ги решавам.
Когато по-късно се откри възможност да стана част от мениджърския екип на BASF, изобщо не се поколебах. Отидох със самочувствието на човек, който освен професионален има и натрупан мениджърски опит. Още след първия месец обаче разбрах, че “copy&paste“ функцията може да работи добре в компютърните програми, но не е приложима при управлението на екипи. В крайна сметка това е част от обаянието на тази работа – да те държи буден, да създадеш доверие в екипа, да получиш доверието на хората, с които работиш, да ги мотивираш за максимални резултати и удовлетвореност от работата.
Най-важното за младия мениджър:
- Да спечели доверието на екипа и в същото време да му се довери.
- Да заложи на професионализма и да даде перспективи за развитието на хората, с които работи.
- Да не разрешава проблемите си с персонални промени
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.