Как да мотивирате служителите си да работят по-усърдно
Дешифрирането как да се мотивират служителите може да бъде ключът вашият персонал да стане по-продуктивен и ентусиазиран по време на работа.
Вашият малък бизнес е повече от просто един ден в офиса. Това е вашата страст, вашата мечта и една голяма част от живота ви. Това е, което ви мотивира всеки ден. Да намерите начин да вдъхновите служителите си всеки ден обаче може да се окаже малко по-голямо предизвикателство.
„Моята цел е да накарам всеки един член на екипа да мисли като предприемач и да управлява задачите си така, сякаш управлява собствен малък бизнес”, казва Венека Чагведера, изпълнителен директор на Nouri, компания, произвеждаща енергийни вафли с мисия да осигури здравословна храна за гладни деца. Чагведера обяснява, че е започнала, наемайки правилните хора и се държала с тях добре.
Как да мотивирате персонала? Дръжте се с тях като с предприемачи.
„Аз търся мотивирани и амбициозни хора, които страстно искат да променят света и имат желание да учат и да поемат рискове", обяснява Чагведера. „Аз слушам внимателно своя екип и помня малки детайли - от рождените им дни до часовете им за зъболекар. Това е от решаващо значение за изграждането на доверие и мотивация, за да покажете, че ви е грижа."
Чагведера обяснява, че тя мотивира своите служители и като им предоставя възможности в рамките на компанията.
"Екипът ни е малък и аз открих, че вярата в екипа ми, че той може да свърши страхотна работа, ги мотивира да дадат най-доброто от себе си," казва Чагведера.
Бизнес културата на Arjuni, търговец на удължители за коса, също включва използването на овластяването като инструмент за мотивиране на служителите.
„Чрез делегиране на права на членовете на нашия екип да взимат решения, които оказват влияние в ежедневния им живот, да разберат успеха и да инвестират в личното развитие, открихме, че нашите служители имат чувство за лоялност към компанията и се гордеят с нашия продукт”, казва Тияна Петърс, медиен директор в Arjuni.
В Arjuni персоналът провежда интервюта като група и наема на базата на гласуване с мнозинство. Служителите се насърчават да осигуряват обратна връзка и препоръки за дейността на компанията. А също има и цели на екипа и индивидуални цели, които трябва да бъдат постигнати. Ежедневно на сутрешен брифинг се обсъждат как се движат всички към тези цели.
"Това ни позволява да опознаем успехите и предизвикателствата и ние празнуваме победите енергично - това е от решаващо значение”, заявява Питърс.
Arjuni предлага и други идеи за мотивиране на служителите, включително и основаните на резултати бонуси и увеличения на заплатата, както и излети, като например екскурзии до плажа, след постигане на големи цели.
ВKonnect PR в Лос Анжелис има четири официални тийм билдинг събития всяка година, проектирани да мотивират екипа. От началото на годината вече са проведени пътувания до ресторант с бална зала и барбекю вечеря край басейн. Изпълнителният директор Сабина Гаулт е известна със спонтанното си поведение, например да изведе целия екип на вечеря или бар. Тази година тя е добавила и два пъти месечно масажи.
"Някой ще каже, че за един малък бизнес това изглежда немислимо, тъй като ние не сме Google", казва Моника Кусман, финансов директор на Konnect PR, "но наистина е невероятно да се види колко по-продуктивни са хората, когато видят, че се отнасят добре с тях и не ги приемат за даденост, като им се дава възможност да се облекчат поне малко от стреса."
Големи цели, големи награди
Понякога един собственик на малък бизнес може да използва големи награди за мотивиране на служителите, за да постигне големи цели.
Изпълнителният директор Пол Карол от Efficient Wealth Management в Houston има три професии. Откакто Карол не е само финансов планьор, но също и пилот за голяма авиокомпания, служителите му често са натоварени с повече оперативна работа, която трябва да свършат без турбуленции, докато шефът им е във въздуха.
Карол казал на персонала, че ако успеят да привлекат голям клиент тази година, ще ги възнагради с едно пътуване до Хаваите. Работи ли начинът му на мотивиране? Явно е сработил, защото когато се опитах да се свържа с него, за да разберете повече за това как действа в действителност такъв огромен мотиватор, той и персоналът му не бяха на разположение, тъй като бяха заети да се пекат на плажа на Хаваите.
Хаваите са голям стимул, но стимулите не бива непременно да бъдат толкова крайни. В ръцете на всеки собственик на малък бизнес е да разбере как точно да мотивира служителите си да работят по-усилено.
Карла Турчети, писател дигитално съдържание, за Open Office
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.