Как да открием идеалния служител

Как да открием идеалния служител

Отговорен, опитен, високообразован. Това са трите главни качества, които всеки работодател търси и чака с нетърпение при наемането на нови кадри. Към портрета на идеалния служител могат да се добавят още щрихи: да е комуникативен, с активна житейска позиция, устойчив на стрес, внимателен и вежлив в общуването. Всичко това, събрано в едно, е почти непостижима мечта и работодателите ясно си дават сметка за това. Те са готови да дадат шанс на бъдещ член на екипа си дори и при поне едно доминиращо от изброените качества.

Доказва го и едно любопитно международно изследване от последните месеци, което установява, че отговорните кадри се ценят най-много в Канада, а организираните – във Великобритания. Канада също е и рай за творческите натури с лидерски качества. Умението да се работи в екип и  владеенето на компютър се търси най-много в Полша, а във Франция повече от всичко се цени динамизмът. В Холандия пък искат преди всичко ентусиазъм.

Подборът на правилните кандидати е ключът към успеха на всяка компания. Това е универсално правило, независимо от националните му особености. Но предприемачите и бизнес ръководителите и без друго си имат достатъчно задачи и проблеми, за да изучават подробно сивитата на кандидатите и препоръките към тях. Нужно е нещо друго – бърз и ефективен инструмент за преценка.

Дж.Т.О’Донъл, основател и изпълнителен директор на специализираните  сайтове Careerealism.com и CareerHMO за търсене на работа и подбор на персонал, изготвя собствена система от четири стъпки, с помощта на която бързо може да се открие точния човек, без излишно губене на време, пише порталът Inc.com. Да минем направо по същество

Стъпка 1: Не публикувайте описание на вакантното място. Опишете проблем, който кандидатите трябва да решат.

Подробно, без да пестите детайли, опишете проблем, който изисква неотложно решение. Нужно е също да се поясни, че този проблем понастоящем създава главоболия на компанията. След това подробно разкажете защо съществува вашата компания и какви проблеми на клиенти решава.

Стъпка 2: Кандидатът трябва максимално подробно до отговори на три въпроса:

(1.) Какво знаете за нашия бизнес и бранша като цяло?

(2.)  Защо, според вас, това, което правим, е важно за нашите клиенти?

(3.) Кой аспект от нашия бизнес ви е най-интересен и защо?

Стъпка 3: Помолете кандидата да ви представи профила си в LinkedIn, Twitter и други онлайн ресурси, които ще ви помогнат да научите повече за него.

Тук е важно да стане ясно, че работодателят не се интересува от никаква друга информация, освен от отговорите на трите въпроса и от връзки към профилите в социалните мрежи. И никакви сивита.

Стъпка 4. Посочете свой адрес в електронна поща за връзка, за да имате възможност лично да получавате отговорите.

Определете десетдневен срок, разпространете посланието по всички възможни социални канали и очаквайте нужния човек.

Защо този подход работи?

1. Лентяите, чийто мързел се разкрива впоследствие в спецификата на отрасъла и дейността на компанията, отпадат още на входа.

2. Кандидатите, които изпращат стандартно сиви, също отпадат веднага, защото просто не са прочели какво се иска от тях.

3. Установеният краен срок ще накара тези, на които наистина им е интересно да работят при вас, да откликнат веднага. Незаинтересованите няма да счетат за необходимо да бързат.

4. Молбата да се опише дейността на компанията и бранша като цяло ще ви позволи да оцените маниера на изложение и способността за комуникация на кандидата. Ще ви помогне и да разберете как тя/той оценява спецификата на вашия бизнес и позицията, към която проявява интерес.

5. Условието да се предоставят връзки към профилите в социалните мрежи ви дава възможност да получите информацията за кандидата, която той няма притеснение да споделя публично. Ако има нещо да крие, няма да отвърне на предложението.

Успех!

E-executive.com

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ