Как да се справите с щетите от лошите комуникации
Веднъж получих запитване от HR мениджър, който искаше съвет как да помогне на колегите си. Мейл, анонсиращ реорганизация в компанията, беше разстроил служителите до степен, че трябваше да се вземат спешни мерки да се успокоят, за да се възстанови ефективността и продуктивността им.
Тази история не е изключение. Тя се случва редовно както в големите, така и в малките организации. Хората, отговорни за разпространение на информацията, понякога демонстрират чудовищна липса на тактичност. Комуникаторите - а много често това са висшите мениджъри - нямат намерение да нараняват. Те просто действат, без да помислят достатъчно. И на лидерите на екипи им се налага след това да лепят счупеното и да успокояват обстановката.
Ако попаднете в такава ситуация ето няколко съвета, как по-бързо да се справите с нея.
УСТАНОВЕТЕ ПРОБЛЕМА. Хората са потиснати и объркани. Виждате го по лицата им, но това не означава, че сте открили проблема. Говорете с тях, чуйте повода за недоволството им.
ИЗВИНЯВАЙТЕ СЕ. Дори да не става въпрос за ваша грешка, като част от мениджърския екип, сте длъжни да поемете част от вината и да се извинявате. Не оставяйте висшите мениджъри сами в блатото.
ПОЗВОЛЕТЕ НА ХОРАТА ДА СЕ ИЗРАЗЯТ. По време на реорганизации, служителите биха могли да изпитат лични затруднения като поемане на повече отговорности, липса на допълнителни възнаграждения и дори загуба на работата. Вие трябва да разберете и приемете тяхната болка.
ФОКУСИРАЙТЕ СЕ ОТНОВО ВЪРХУ ИНИЦИАТИВИТЕ. Сложете край на изпускането на парата и се фокусирайте отново върху бизнеса. Въпреки че комуникацията е била лоша, причините за това може да не са в самата нея, а в цялостната обстановка.
Не е гаранция, че тези съвети ще проработят. Когато висшия мениджмънт изпраща имейли, обявяващи нови инициативи, без предварително да подготви ситуацията за прилагането им, на практика изпраща сигнал, че хората нямат значение. Това подкопава доверието към лидерите в компанията. Служителите може да нямат възможност да напуснат незабавно, но ще започнат да се оглеждат за работа в друга компания. А междувременно, просто ще изпълняват рутинно задълженията си, т.е. – компанията вече е на загуба.
Все пак, на мениджърите средно ниво се пада честта да направят всичко възможно промените да бъдат въведени без много сътресения. Дори и отношението към компанията да е невъзможно да бъде променено, можете да се поставите в позицията на заинтересован и предизвикващ доверие ръководител. Това е изключително важно, когато се налага да накарате хората да се фокусират върху работата си и да ги убедите да вършат повече срещу по-малко в тези трудни времена.
Джон Балдони, консултант по лидерство, инструктор и лектор, автор на книгата „Как да ръководим шефа си”
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.