Клиентът невинаги е прав
Да отделяш специално внимание на оплакванията на клиентите доказано е една от най-добрите практики. Ето обаче една, още по-добра: да отделяш още по-голямо внимание на хората си, когато се оплакват от клиентите. Малко нови неща можем да кажем относно характера на фирмената култура и казуса, при който служителите се оплакват от клиентите. Да оставим настрана бизнес мантрите от рода на: „Клиентът е цар!” или „Клиентът винаги е прав!”. Когато са разочаровани, вашите хора рядко говорят за своите най-трудни клиенти по този любезен начин.
Уважителните критики винаги трябва да бъдат добре дошли. Тонът на върха в такива случаи е изключително важен. И все пак защо някои организации си позволяват подривното отношение да бъдат неуважителни с клиентите си? Докато уволнявате служители, позволили си да говорят лошо за своите клиенти, ще излъчите недвусмислен сигнал каква трябва да бъде политиката на компанията ви по този въпрос. От друга страна си заслужава да се поинтересувате защо човек от екипа ви си е позволил да се държи така с клиент. В противен случай уволнението му може да предизвика масово недоволство сред останалите, които също са имали досег с дадения клиент.
Любимият ми пример за това е софтуерна компания с клиент фирма, която беше спестила обучението на служителите си в закупения софтуер. В резулта на това в софтуерната компания постоянно пристигаха запитвания относно програмите.
При всеки един дребен проблем някой от разработчиците беше обсибван с въпроси. В такъв случай един неразбран клиент оказва токсично въздействие върху работата на цялата организация. Макар на компанията, закупила софтуера да й е било предложено обучение на преференциални цени, тя го е отказала. Е, в този случай какъв е справедливия подход към проблема на клиента, при положение, че поне един човек от екипа ви всеки ден изостава със собствената си работа, за да отговаря на въпроси?
Излишно е да казваме, че разработчиците мразеха този клиент. Те знаеха, че фирмата им никога няма да спечели пари от него. Алтернативите са да ограничите деградивното влияние на този клиент, макар да го загубите. В противен случай рискувате служителите ви да се оплакват и страдат от него.
Съществуват оплаквания и оплаквания. Те са сигнали, че в корпорацията ви се настаняват тревожни и нездравословни вредители, които трябва да бъдат неутрализирани. Следващия път, когато служител си позволи да говори лошо за ключов клиент, най-добре е да прецените приоритетите и да се постараете да разберете причините за недоволството.
Майкъл Сарж за Harvard Business Review
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Цитат на деня
Цитат на деня |На днешната дата, 30 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |Нов революционен метод може да доведе до по-ранно откриване на болестта на Алцхаймер
Наука и Здраве |Слабото търсене понижава приходите и печалбата на най-голямата химическа компания в света
Компании |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |Нов революционен метод може да доведе до по-ранно откриване на болестта на Алцхаймер
Наука и Здраве |Скенери хвърлят светлина върху промените в мозъка, когато се унасяме от умора
Любопитно |Големите победители: Кои са финалистите в "Мениджър на годината 2025"?
Мениджър на годината 2025 |На днешната дата, 30 октомври. Рождениците днес
На днешната дата |Времето: Жълт код за обилни валежи с гръмотевици в 6 области в страната
България |Слабото търсене понижава приходите и печалбата на най-голямата химическа компания в света
Компании |Полски изтребители прехванаха руски самолет, извършвал разузнавателен полет над Балтийско море
Свят |Археологическа находка предоставя нови сведения за мобилността на неандерталците
Любопитно |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.