Кога е подходящият момент за повишение?
Мениджърите, които трябва да наградят хората си, имат много инструменти. Най-традиционният е да повишат човека или да му дадат бонус, или пък и двете заедно. Въпросът е кога и при какви обстоятелства да го направят, пише Harvard Business Review.
Как решавате, че някой е готов за нови предизвикателства и нови отговорности? В условията на криза и ограничени бюджети от критично значение е да взимате тези решения внимателно.
Като за начало е добре да се убедите, че служителят ви ще може да се справя с новата работа също така добре. В противен случай рискувате както неговата кариера, така и добрите резултати на компанията. Всички ние се нуждаем да знаем, че растем и се развиваме в кариерата си. Първият индикатор, че трябва да повишите някого, е да усетите, че той показва желание да се развива и расте в кариерата си. Ако хората ви се представят добре, но не проявяват желание да усвояват нови умения и професионални качества, може да бъдат затруднени от новия си пост.
При повишение е важно да отчетете и дали новият пост е ръководен. Има личности, които притежават отлични качества и умения, вършат работата си прецизно, но не умеят да работят в екип или пък не притежават лидерски качества.
В тази работа е добре да умеете и да казвате "не". Има хора, които ще ви попитат за повишение дори и да не са готови за това. Ваша работа е да умеете да отговорите на тези искания.
Преди да вакарате някой в нова роля, убедете се, че тя ще му носи удоволствие. Възможно е в настоящата си работа хората да постигат високи резултати, защото са доволни и щастливи от работата си и я вършат с удоволствие. Това е най-ефективният мотиватор.
По-важното, което трябва да запомните, е, че служителите, които се чувстват ценени, макар и да не са повишени, ще останат до вас и в трудните моменти.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.